صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی

اقتصادی

راهکار های خرید شمش نقره ۵۰ گرمی
سرمایه گذاری با نقره
 
سخنگوی دولت: ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد تصویب شد
با توجه به ابلاغ کلیات قانون بودجه
 
۸ فروردین| قیمت طلا و سکه امروز چهارشنبه
بازار در جریان معاملات امروز
 
 
 
Loading

سیاسی

Loading

علم و تکنولوژی

شایع ترین دلایل خرابی جلوبندی انواع مدل های بنز
تعمیر بنز
در این مطلب نگاهی کوتاه به دلایل رایج خرابی سیستم جلوبندی خودرو های مرسدس بنز انداخته و نحوه رفع این خرابی ها را بررسی می کنیم.
 
جت گروتینگ و میکروپایل؛ بهترین روش های بهسازی خاک
تغییر خواص خاک
بهسازی خاک، فرایندی است که به تغییر خواص خاک از قبیل استحکام، تراکم‌پذیری، نفوذپذیری، رطوبت و سایر ویژگی‌ها به‌منظور بهبود عملکرد آن برای کاربردهای مهندسی می‌پردازد.
 
روش تشخیص کلید و پریز با کیفیت و مرغوب چگونه است؟
بهترین کلید و پریز
یکی از اصلی‌ترین لوازم الکتریکی در محیط های مسکونی، اداری و صنعتی کلید و پریز است. نقش این وسایل در محیط تنها به کنترل وسایل برقی محدود نشده و امروزه در زیبایی دکوراسیون داخلی نیز نقش بسیار مهمی دارند. به همین منظور امروزه انتخاب کلید و پریز مناسب با کیفیت بالا یکی از دغدغه‌های اصلی افراد به حساب می‌آید. برخی نکات وجود دارد که افراد با رعایت آن‌ها می‌توانند کلید و پریز مناسب را با بالاترین کیفیت انتخاب کرده و در محیط خانه یا اداره مورد استفاده قرار دهند.
 
خطرات اعتیاد مدرن کودکان
یک روانشناس توضیح داد؛
این روانشناس کودک و نوجوان با بیان اینکه در تعریف امروزی، از اینترنت به عنوان اعتیاد مدرن یاد می‌شود، گفت: زمانی که استفاده از اینترنت توسط کودکان افزایش پیدا می‌کند، بالطبع منجر به دیابت و چاقی، انزوای اجتماعی، افسردگی، افت تحصیلی، خشم و کاهش اعتماد به نفس خواهد شد.
 
خرید یا اجاره وندینگ ماشین؟ کدام بهتر است؟
دستگاهی بی‌نیاز از اپراتور
وندینگ ماشین به عنوان یک دستگاه بی‌نیاز از اپراتور، تقاضای بالایی از جانب کسب‌وکارهای مختلف پیدا کرده تا در قالب یک درآمد جانبی، سبب سودمندی بیشتر شود. از این رو شیوه‌ها و راهکارهای متفاوتی برای تهیه آن تعریف شده که اجاره وندینگ ماشین، توانسته به یک راهکار قابل توجه تبدیل شود و شرایط ایده‌آلی را برای متقاضیان فراهم آورد.
 
پیش‌بینی آینده‌پژوه مشهور: هوش مصنوعی روند پیری را معکوس ‌می‌کند
در پنج سال آینده
دکتر کرزویل در کتاب بعدی با عنوان «تکینگی نزدیک‌تر است: وقتی با هوش مصنوعی ادغام می‌شویم» پیش‌بینی‌های قبلی‌اش را به‌روزرسانی می‌کند و شرح می‌دهد که چگونه به باور او فناوری هوش مصنوعی می‌تواند انسان‌ها را از نظر بیولوژیکی متحول کند.
 
تنها با انتخاب جمهوری‌خواهان می‌توان جلوی افول آمریکا را گرفت
ایلان ماسک:
وب‌‏سایت هارمونی ایوانس نوشته است که چنین اظهاراتی نشان می‌دهند که ماسک به این باور رسیده که تنها با انتخاب جمهوری‌خواهان می‌توان جلوی روند افول آمریکا به سمت سوسیالیسم را گرفت.
 

اجتماعی

فوت ۹ نفر در تصادف مرگبار سوناتا با پژوپارس
هلال‌احمر:
ساعت ۰۸:۲۰ پنج‌شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تصادف دو خودروی سواری سوناتا با پژوپارس در کیلومتر ۴۰ جاده جندق - معلمان به هلال‌احمر اعلام و بلافاصله نجات گران پایگاه امداد و نجات سر کویر با خودروی آمبولانس و ست نجات به محل حادثه اعزام شدند.
 
۹ راز طول عمر مردم سنگاپور چیست؟
جدیدترین «منطقه آبی» جهان
۹ اصل طول عمر مردم سنگاپور عبارتند از: حرکت طبیعی در زندگی روزمره؛ داشتن هدف؛ داشتن روتین‌هایی برای کاهش استرس؛ توقف غذا خوردن تا مرز ۸۰ درصد سیری؛ مصرف بیشتر غذاهای گیاهی؛ عضویت در یک جامعه؛ حفظ روابط نزدیک با عزیزان و احاطه شدن توسط افرادی با عادات سالم.
 
ممنوعیت ورود گردشگران به کویر مرنجاب و سیازگه
از ۱۹ الی ۲۳ رمضان
رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آران و بیدگل گفت: تنها برای گردشگرانی که قبلا اقامت در مجموعه‌های گردشگری در کویر را رزرو کردند، ورود آزاد بوده و برای سایر گردشگران ورود به کویر ممنوع خواهد بود.
 
طنز روز/ توصیه عالمانه
یادداشت| دکتر حمزه رضایی
مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: یکی از تنقلات رایج در ایام عید، آجیل‌ها هستند، بنابراین باید توجه شود که زیاده‌روی در مصرف آجیل توصیه نمی‌شود و نباید یک وعده غذایی کامل به مصرف آجیل‌ها اختصاص داده شود.
 
افزایش مبلغ جریمه‌های رانندگی!
عیدی دولت به مردم
بر اساس آخرین آمار پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا، از ۲۴ اسفند تا هشتم فروردین، ۵۴۹ تن بر اثر تصادف‌های رانندگی در سفرهای نوروزی جان باختند و ۱۴ هزار و ۶۰۰ نفر هم مصدوم شدند که رقمی بسیار بالا و بی‌سابقه‌ است.
 
اختلال در پیام رسان بله
از ساعت ۱۱ امروز
از ساعت ۱۱ امروز، کاربران از اختلال در پیام رسان بله خبر دادند.
 
افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین اعمال می‌شود
وزیر کار؛
وزیر کار از اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین خبر داد.
 

ورزشی

زمان آغاز ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌ دولتی
سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان اعلام کرد؛
سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان اعلام کرد: ثبت‌نام داوطلبان آزمون ورودی پایه هفتم و آزمون ورودی پایه دهم مدارس سمپاد و نمونه دولتی از ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ آغاز و تا ۲۸ فروردین انجام می‌شود.
 
زمان خداحافظی مسی از فوتبال
بهترین بازیکن تاریخ
لیونل مسی درباره زمان خداحافظی خود از فوتبال توضیح داد که هر زمان احساس کند که دیگر فایده ای در زمین ندارد از فوتبال خداحافظی می کند.
 
مالک جدید پرسپولیس مشخص شد
طبق اطلاعیه‌ سایت فرابورس؛
قرار بود با تصمیم سازمان خصوصی‌سازی ۵۱ درصد از سهام باشگاه پرسپولیس ۱۱ فروردین از طریق کارگزاری بانک ملی به فروش برسد.
 
ایران۵ - ترکمنستان ۰/یوزها ۱۴۰۳ را پرقدرت آغاز کردند
مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶
تیم ملی فوتبال ایران از ساعت ۱۹:۳۰ امروز (پنج شنبه) در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم ملی ترکمنستان رفته و با نتیجه ۵ بر صفر ترکمنستان را از پیش رو برداشت.
 
پیروزی وفایی برابر نفر اول دنیا در مسابقات اسنوکر جهان
صعود به یک چهارم نهایی؛
ملی پوش اسنوکر ایران در مسابقات جهانی برابر نفر اول دنیا به یک پیروزی تاریخی دست پیدا کرد و راهی مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد.
 
اولین بازی سال جدید/ ترکیب احتمالی تیم ملی در مقابل ترکمنستان
در در ورزشگاه آزادی؛
تیم ملی از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه در سومین دیدار مرحله مقدماتی جام جهانی در حالی به مصاف ترکمنستان می‌رود.
 
هادی چوپان مرد سال ورزش ایران شد
یک چهره مردمی
هادی چوپان که جدا از قهرمانی به یک چهره مردمی تبدیل شده، حالا با انرژی بیشتر و در حالی که تاکید می‌کند از سوی هیچ نهادی حمایت نمی‌شود، خودش را برای بازگشت به سکوی نخست مسترالمپیا در سال ۲۰۲۴ آماده می‌کند.
 
Ad