صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۸ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۳
کد خبر: 20755
گزارشگر: 2
۲۰۷
۰
۰
۱
کلاژن و روند پیری

قرص کلاژن مصرف کنیم یا پودر کلاژن ؟

قرص کلاژن مصرف کنیم یا پودر کلاژن ؟
قرص کلاژن مصرف کنیم یا پودر کلاژن؟ در این مقاله به مقایسه قرص و پودر کلاژن میپردازیم.

حفظ سلامت و شادابی پوست امروز از جمله مواردی است که فعالیت های زیاد ی را به خود اختصاص داده است .زیبایی و حفظ سلامت پوست از جمله دغدغه های گروه های سنی مختلف است . با توجه به سبک زندگی – فعالت های فردی و ژنتیک سلامت و شادابی پوست تحت تاثیر می تواند قرار بگیرد . جامعه مراقبت از پوست توصیه های متعددی را برای ایجاد وقفه در روند پیری پوست و حفظ شادابی آن می کنند که از جمله این نکات می توان به خرید قرص کلاژن اشاره کرد . هرچه سطح کلاژن در پوست پایین تر بیاید، افتادگی پوست بیشتر شده و چین و چروک ها افزایش خواهد یافت.

اما نگران نباشید؛ هنوز برای کمک به جوان ماندن پوست راهکارهای موثر وجود دارد. طی چند سال اخیر، مصرف مکمل کلاژن یک ماده کلیدی برای مراقبت از پوست تبدیل شده است. محصولات حاوی کلاژن به صورت کرم، سرم، ماسک‌های ورقه‌ای و حتی شامپو در دسترس هستند، همچنین به شکل پودرکلاژن ، مکمل‌های نوشیدنی و نیز قرص کلاژن به طور فزاینده‌ای مورد استقبال قرار گرفته و در بسته بندی و برند های گوناگون در دسترس می‌باشند.برای آشنایی بیشتر با قرص کلاژن میتوانید مقاله قرص کلاژن چیست را مطالعه کنید.

کلاژن چیست

کلاژن چیست ؟

برای اینکه بتوانبد همچنان شادابی روزهای جوانی را در چهره خود زنده نگه دارید، یکی از موثر ترین راهکارها که از آن به عنوان اکسیر جوانی نیز یاد می کنند استفاده از پودر یا قرص کلاژن است .کلاژن فراوان‌ترین پروتئین موجود در بدن است و از سه اسید آمینه گلایسین، پرولین و هیدروکسی پرولین تشکیل شده است. با افزایش سن تولید و سنتز کلاژن در بدن کاهش می یابد . کلاژن ‌مولکولی است که قابلیت جذب مجدد توسط بدن را دارد ، این مفهوم بدان معنا است که این پروتئین‌ها می‌توانند شکسته شده، تغییر یافته و مجددا جذب بدن شوند. به همین علت است که از کلاژن‌ها در زمینه‌های مختلف پزشکی و مراقبت‌های زیبایی استفاده می‌شود. حالت کشسانی و الاستیسیته پوست در نتیجه وجود کلاژن است و با استفاده از این پروتئین است که سلول جوانی و خاصیت ارتجاعیش را حفظ میکند .کلاژن علاوه بر اینکه به پوست خاصیت ارتجاعی می دهد و با حفظ آب بافت پوستی مانع از خشکی و چین وچروک می شود, این پروتئین اگرچه در جوانی پوست سهم بسزایی دارد اما کارکرد های مهم دیگری نیز بر عهده دارد . این پروتئین در لایه میانی پوست، به ساخت فیبروبلاست کمک میکند . فیبروبلاست ، شبکه ای فیبری از سلول هاست که سلول های جدید روی آن رشد می کنند . وجود این شبکه و تولید و رشد سلولهای تازه باعث جوانسازی پوست می شود. کلاژن همچنین در تعویض و ترمیم سلول های مرده پوست نیز نقش دارد. پروتئین کلاژن در استخوان‌ها، تاندون‌ها، بافت‌های همبند، رباط‌ها و رگ‌های خونی نیز وجود دارد.حال اگر میخواهید درمورد پودر کلاژن بدانید به شما پیشنهاد میکنیم که مقاله پودر کلاژن چیست را مطالعه کنید.

کلاژن و پیری

کلاژن و روند پیری

پوست بزرگترین اندام بدن در معرض محیط خارجی قرار دارد ˛ تحت تاثیر عوامل درونی و بیرونی در فرآیند پیری قرار می گیرد . پیری پوست با کم آبی – از دست دادن خاصیت ارتجاعی پوست و وجود چین چروک مشخص می شود . پیری پوست به دلیل استاندارد های زیبایی به طور فزاینده ای توجه زیادی را به خود جلب کرده است . از آنجایی که جمعیت بسیاری از کشور ها در حال تبدیل شدن به جوامع پیر هستند ˛ اثرات روانی – اجتماعی پیری پوست نیاز به مداخلات موثر را افزایش می دهد . در این زمینه استفاده از مواد مغذی و انواع مکمل همانند مکمل کلاژن در سال های اخیربرای بهبود سلامت پوست و حفظ ظاهری جوان افزایش یافته است . مکمل های کلاژن به ویژه مکمل هایی که حاوی پتیتد های کلاژن هیدرولیز شده اند در مقایسه با سایر استراتژی های مبتنی بر کلاژن ایمن و مقرون به صرفه هسستند و علاوه بر این مکمل های کلاژن این مزیت را دارند که به صورت خوراکی مصرف می شوند و ترکیب آن ها را در برنامه های روزانه آسان می کنند . حال با پرسش هایی از این دسته رو به رو هستیم که کدام شکل دارویی کلاژن بهتراست ؟ قرص کلاژن یا پودر کلاژن؟ در ادامه به بررسی این پرسش خواهیم پرداخت .

مقایسه پودر و قرص کلاژن با یکدیگر

کلاژن را می توان به شیوه های مختلفی خریداری کرد اما پودر ها و قرص ها رایج ترین شکل های موجود در بازار هستند . بنابراین ما در ادامه به مقایسه این دو نوع خواهیم پرداخت . بهترین محصول برای شما تا حد زیادی به نحوه مصرف کلاژن خود بستگی دارد . بیشتر مکمل های کلاژن از نظر مواد تشکیل دهنده کم و بیش یکسان هستند صرف نظر از اینکه به شکل پودر یا قرص هستند . تفاوت ها مربوط به فرم هایی است که مکمل ها به آن وارد می شوند . علاوه بر این مانند هر مکمل دیگری منبع – دوز و سایر مواد افزوده شده در مکمل کلاژن مختلف ممکن است بسیار متفاوت باشد . بسیاری از مردم فرم قرص را راحت ترین می دانند در حالیکه پودر کلاژن می تواند متنوع تر باشد . در حالیکه شکل قرص مناسب است می تواند دوز کلاژن را نیز محدود کند . پودر و قرص کلاژن را از منظر های دیگری از جمله موارد زیر نیز می توان مقایسه کرد

طعم قرص کلاژن و پودر کلاژن

هر دو فرم قرص و پودر کلاژن، بدون طعم هستند.

دوز مصرفی در قرص و پودر کلاژن

عموما میزان کلاژن در هر سروینگ سایز یا هر ساشه از پودر کلاژن بیشتر از یک قرص کلاژن است و برای دستیابی به همان میزان کلاژنی که در یک ساشه از پودر کلاژن وجود دارد، باید چندین قرص کلاژن در یک روز استفاده شود

تطبیق‌پذیری پودر و قرص کلاژن

پودر کلاژن تطبیق پذیرترین مکمل کلاژن است چراکه می‌توان آن را در هر یک از نوشیدنی‌های مورد علاقه خود مانند اسموتی، آب میوه، قهوه، ماست، آب و… مخلوط کرد. اما در مورد قرص‌ها و کپسول‌های کلاژن به دلیل محدودیت‌هایی که در مخلوط کردن با هر نوشیدنی یا هر ماده خوراکی دیگری دارند، چندان تطبیق‌پذیر نیستند.

قیمت پودر و قرص کلاژن

باید توجه داشت که قیمت انواع مکمل‌های کلاژن، مثل هر محصول دیگری با توجه به کشور و شرکت سازنده، حجم و بسته‌بندی و برندهای مختلف و سایر شاخص‌های دیگر متغیر و محصول به محصول متفاوت است .
به طور کلی میتوان انتظار داشت که با توجه به میزان بیشتر کلاژن موجود در پودرهای کلاژن و سختتر بودن پروسه فراوری و تولید آن‌ها، قیمت پودرهای کلاژن بیشتر از قیمت قرص کلاژن باشد.

عوارض قرص و پودر کلاژن

گاهی با استفاده از پودر کلاژن می‌توان مقدار بیشتری کلاژن به بدن رساند اما اگر فرد بخواهد به اندازه همان دوز از قرص کلاژن استفاده کند باید تعداد قرص بیشتری مصرف کند و در نتیجه احتمال عوارض ناشی از مکمل کلاژن همانند مشکلات گوارشی افزایش خواهد یافت. به طور کلی توصیه می گردد که اگر مشکلات گوارشی دارید، بهتر است از پودر کلاژن استفاده کنید .

https://www.asianews.ir/u/ehf
اخبار مرتبط
آیا به دنبال راهی طبیعی و کم تهاجمی برای جوانسازی پوست صورت خود هستید؟ می‎خواهید در کوتاه‎ترین زمان ممکن، شاهد بهترین نتایج بر روی پوست صورت خود باشید؟ پی آر پی صورت (Face PRP) یکی از بهترین و موثرترین روش‎های زیبایی است که با کمک سلول‏‎های بنیادی خود فرد، به جوانسازی و شاداب کردن پوست صورت کمک می‎کند. پی آر پی صورت با تحریک پوست و بهبود جریان خون، می‎تواند باعث از بین رفتن چین و چروک‏ها شود و پوست صورت را شاداب‎تر نشان دهد. اگر می‎خواهید بدانید که پی آر پی می تواند چه تاثیراتی بر روی پوست صورت داشته باشد، در ادامه این مطلب همراه ما باشید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید