صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / ۲۰:۰۴
کد خبر: 21122
گزارشگر: 464
۱۸۱
۰
۰
۴
در سفر صدراعظم آلمان به چین بررسی شد

دورنمای بلندمدت و استراتژیک روابط پکن و برلین

دورنمای بلندمدت و استراتژیک روابط پکن و برلین
اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در سفری سه روزه به چین، میهمان شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین است.

به گزارش آسیانیوز؛ شی جین‌پینگ، در گفت‌وگو با اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در پکن گفت: «ما باید روابط دوجانبه را در زمینه‌های مشترک در یک دورنمای بلندمدت و استراتژیک توسعه بدهیم و شاهد این روند باشیم. تا زمانی که آلمان و چین به یکدیگر احترام بگذارند و ضمن حفظ تفاوت‌ها، به دنبال زمینه مشترک باشند، روابط دوجانبه با پکن به‌طور پیوسته توسعه خواهد یافت.»

رئیس جمهور چین به شولتس گفت: «پکن از ایده برگزاری یک کنفرانس بین‌المللی صلح در باب حل بحران اوکراین که توسط مسکو و کی‌یف به رسمیت شناخته شود، حمایت می‌کند. طرف‌های درگیر جنگ اوکراین باید به‌جای در نظر گرفتن و پیگیری منافع خود، برای بازگرداندن هر چه سریعتر صلح تلاش کنند تا اوضاع از کنترل خارج نشود و برای بازگرداندن هر چه سریعتر صلح در اوکراین باید به صلح و ثبات توجه کنند.»

او برای این منظور چهار اصل را پیشنهاد کرد: «اولاً باید حفظ صلح و ثبات را در اولویت قرار دهیم و از دستیابی به منافع خودخواهانه خودداری کنیم. دوما باید از تشدید تنش خودداری کنیم. سوم شرایطی برای برقراری صلح و جلوگیری از تنش‌های بیشتر و تشدید آن ایجاد کنیم. چهارم، ما باید تاثیر منفی بر اقتصاد جهانی را کاهش دهیم و از تضعیف ثبات زنجیره‌های صنعتی و عرضه جهانی خودداری کنیم.»

به نقل از خبرگزاری رویترز، سفر سه روزه صدراعظم‌ آلمان به پکن نخستین سفر وی در این سمت با هدف اجرای استراتژی کاهش ریسک سال گذشته برلین برای اجتناب از دور شدن آلمان از پکن است.

https://www.asianews.ir/u/en4
اخبار مرتبط
وزیر امور خارجه اسبق آمریکا در مصاحبه‌ با شبکه بلومبرگ درباره آینده ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و جنگ میان آمریکا و چین پیش بینی و اظهار نظر کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید