صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۰:۳۲
کد خبر: 21229
گزارشگر: 464
۱۵۴
۰
۰
۱
بر اساس اخبار منتشرشده

از روزگار پُرشکوه صنعت بازی‌های ویدئویی تا روزهای رکود

از روزگار پُرشکوه صنعت بازی‌های ویدئویی تا روزهای رکود
صنعت بازی‌های ویدئویی این روزها اندکی دچار افول شده است. حال بایستی پرسید این صنعت پولساز چه آینده‌ای پیش رو خواهد داشت؟


به گزارش آسیانیوز؛ اگر به اخبار رسانه‌ها دقت کرده باشید این را می‌دانید که درآمد صنعت بازی‌های ویدئویی از هالیوود بالاتر است. با این‌همه در سال‌های اخیر فروش بازی‌های ویدئویی کاهش نشان داده و شرکت‌های بزرگ سازنده این بازی‌ها و لوازم آن‌ها چاره‌ای جز تعدیل نیرو و کاهش بلندپروازی‌هایشان نداشته‌اند. در افق نزدیک، به نظر نمی‌رسد که اوضاع برای این صنعت مثل سابق امیدوارکننده باشد.

بر اساس اخبار منتشرشده، تقریباً شش هزار نفر از نیروهایی که در صنعت بازی‌های ویدئویی کار می‌کردند در سال ۲۰۲۴ تعدیل شده‌اند و در سال ۲۰۲۳ هم این تعداد ده هزار نفر بود. این طور به نظر می‌رسد که بعد از جهش بزرگی که در دوران پاندمی کرونا در زمینه تقاضا و استفاده از بازی‌های ویدئویی به وجود آمده بود و باعث جذب نیرو شده بود، حالا این صنعت در سراشیبی قرار گرفته است.

نکته جالب این است که رشد انفجاری صنعت بازی‌های ویدئویی در دوران پاندمی کرونا و جذب نیروی گسترده توسط شرکت‌های سازنده باعث شد که نیروی متخصص زیادی در این حوزه وجود داشته باشد و بنابراین استارت‌آپ‌ها هم در جذب آن‌ها و گسترش فعالیتشان مشکلی نداشته‌اند. در سال ۲۰۲۳ میلادی شاهد این بودیم که سرمایه‌گذاری در صنعت بازی‌های ویدئویی در آمریکا کاهش نشان داد، اما مثلاً در اروپا این کاهش مشاهده نشده است و افق متفاوتی نسبت به این صنعت در نقاط دیگر دنیا وجود دارد.

در این میان، مهم‌ترین نکته درباره آینده صنعت بازی‌های ویدئویی بی‌شک همان توجه به هوش مصنوعی است. این تکنولوژی پتانسیل آن را دارد که هزینه توسعه‌دادن بازی‌های ویدئویی را به شکل قابل توجهی پایین بیاورد و اجازه بدهد که تجربه بازی‌های ویدئویی بسیار نوآورانه‌تر شوند. البته برخی حوزه‌ها مثل واقعیت افزوده اخیراً جذابیت خود را از دست داده‌اند و سرمایه‌گذاری هم در آن‌ها در صنعت بازی‌های ویدئویی کم‌تر شده است. به نظر می‌رسد منابعی که به این بخش اختصاص داده شده بودند در آینده بیشتر صرف هوش مصنوعی و تاثیر آن در گیم‌ها خواهند شد.

برخی کارشناسان البته به این اندازه به صنعت بازی‌های ویدئویی خوش‌بین نیستند و معتقدند این صنعت هم مثل فیلمسازی در افول است و احتمالاً در آینده جایگزین‌های مختلفی پیدا خواهد کرد. می‌توان این طور گفت که نقطه اوج‌های صنعت بازی‌های ویدئویی یکی در اواسط دهه ۱۹۹۰ میلادی و در زمان معرفی پلی‌استیشن اریجینال بود و بعد از آن هم با ورود آیفون‌های اپل به بازار وارد مرحله جدیدی شد.

پیرس هاردینگ رولز، مدیر تحقیقات گیم در مؤسسه امپر انالسیس در خصوص افولی که در صنعت بازی‌های ویدئویی رخ داده است می‌گوید: «نگرانی‌های تجاری در این بخش مشاهده می‌شود. سرمایه‌گذاران درباره سودی که قرار است نصیبشان شود نگران هستند. در بازاری که محصولات تثبیت‌شده زیادی در آن موجود است، ارائه محصولات جدیدی که از آن‌ها خیلی پیشرفته‌تر باشند سخت است و هزینه بسیار زیادی هم دارد. بنابراین می‌توان گفت که تا مدتی در مرحله رشد آهسته خواهیم بود.»

منبع: بیزینس اینسایدر/ آینده‌نگر

https://www.asianews.ir/u/eoR
اخبار مرتبط
به گفته پلیس این دختر نوجوان مانند کسی که در دنیای واقعی به او تجاوز جنسی شده باشد، آسیب روانی و عاطفی مشابهی را متحمل شده و در حال حاضر دچار اضطراب و پریشانی است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید