صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۱
کد خبر: 21292
گزارشگر: 2
۶۳۹
۰
۰
۱۰
راهنمای خرید ویدئو پروژکتور

بهترین مارک ویدئو پروژکتور رو برای خونت انتخاب کن! معرفی انواع ویدئو پروژکتور

بهترین مارک ویدئو پروژکتور رو برای خونت انتخاب کن! معرفی انواع ویدئو پروژکتور
برای انتخاب بهترین مارک ویدئو پروژکتور باید ویژگی های مختلف انواع ویدئو پروژکتورها را بررسی کنید. در نظر گرفتن نیازهای شخصی و این که ویدئو پروژکتور برای کسب و کار می خواهید یا خانه روی انتخاب بهتر شما تاثیر می گذارد. امروزه برندهای مختلفی در زمینه تولید این محصول جذاب فعالیت می کنند که انتخاب از میان آن ها کمی سخت بنظر می رسد. اما اگر بدانید کدام برند به عنوان بهترین مارک ویدئو پروژکتور معرفی می شود، کارتان راحت تر خواهد بود.

راه اندازی ویدئو پروژکتور خانگی زمینه ای فراهم می کند که تصاویر را در ابعاد بزرگ تر به نمایش بگذارید. در واقع می توانید محیط خانه را به یک سینمای کوچک تبدیل کنید و از دیدن فیلم ها و سریال های مورد علاقه تان لذت ببرید. البته تصاویر بزرگ روی صفحه نمایش این دستگاه در محیط های دیگر مانند مدارس، کسب و کارها، دانشگاه و ... کاربرد دارد. به همین خاطر، در بازار با مدل ها و مشخصات متنوعی از آن روبرو هستید.

بهترین مارک ویدئو پروژکتور؛ معرفی پرفروش ترین ها

بهترین برندهای ویدئو پروژکتور برندهایی است که کیفیت آن ها از نظر مشتریان تضمین شده است. نام و آوازه آن ها در بازار به گوش می رسد. همچنین نسبت به دیگر برندها پرفروش تر هستند.با خرید یک ویدئو پروژکتور خوب می توانید می توانید تا مدت ها از استرس خرابی و تعمیر ویدئو پروژکتور آسوده خاطر باشید. با کمی جستجو می توان حدس زد چه ویدئو پروژکتورهایی به عنوان ویدئو پروژکتورهای پرفروش شناخته می شوند و کیفیت و اصالت آن ها از سوی فروشنده تایید شده است.
در لیست برندهای معتبر پروژکتور با اسامی معروف آشنا می شوید که هر کدام در بازار جایگاه ویژه ای دارند و به شهرت بالایی رسیده اند:

سونی

سونی یکی از باکیفیت ترین برندهاست که در تولید طیف گسترده ای از محصولات فعالیت می کند. پروژکتورهای سونی محتواهای کیفیت بالایی را ارائه می دهد و دوربین های آن قابلیت ضبط محتواهای 4k را دارد. علاوه براین، پروژکتورهای آن محتوا را به صورت بومی به نمایش می گذارد. از این برند برای سینمای خانگی، محیط های آموزشی و اداری استفاده می کنند و قابلیت نصب لیزری آن ها وجود دارد.

بنکیو (BenQ)

بنکیو (BenQ) یک برند محبوب تایوانی است که محصولات خود را به کل دنیا ارائه می دهد. زیرا در رونمایی تکنولوژی های جدید و ایده های خاص بسیار حرفه ای است.

پروژکتورهای این برند قیمت مناسبی دارد و با داشتن یک چرخ رنگ ۶ بخش در مدل های تک تراشه DLP نظر خیلی ها را به خودش جلب کرده است. مدل های مختلف بنکیو از منابع نوری لامپ و لیزر بهره مند هستند و در حوزه های آموزشی، تجاری و سینمای خانگی استفاده می شوند.

اپسون (Epson)

برند اپسون یکی از باتجربه ترین برندهاست که ویدئو پروژکتورهای باکیفیت ارائه می دهد. همچنین در ساخت پروژکتورهای LCD شهرت جهانی دارد و برای اولین بار ویژگی 3LCD را رونمایی کرد.
اپسون برندی انگلیسی است که محصولات گسترده ای را تولید می کند و برای زمینه های خانگی، آموزشی و ... گزینه مناسبی پیشنهاد می دهد. مدل هایی همچون 3LCD، پرتاب کوتاه و لیزری در سبد محصولات آن وجود دارد و برای خرید به راحتی می توانید مدل مناسب را انتخاب کنید.

اپتما (Otoma)

برند اپتما یکی دیگر از بهترین برندهای ویدئو پروژکتور است که فعالیت خود را از سال ۲۰۰۲ آغاز نمود. این شرکت تنها در ساخت دستگاه های پروژکتور فعالیت دارد و مدل های تک تراشه DLP آن مورد استقبال خیلی ها قرار گرفته است.

پاناسونیک

پاناسونیک نه تنها در تولید پروژکتور، بلکه در ارائه انواع محصولات الکترونیکی حرف اول را می زند و همانند دیگر برندها تنوع بی نظیری در ارائه انواع پروژکتورها در نظر گرفته است. مدل های ۳ تراشه DLP، پروژکتورهای 3LCD و پروژکتورهای تک تراشه DLP جز محبوب ترین برند پاناسونیک است.

انواع ویدئو پروژکتور خانگی

انواع ویدیٔو پروژکتور خانگی

ویدئو پروژکتورها با توجه به ویژگی هایشان در مدل های مختلف تقسیم می شود. در این بخش به چند نمونه از محبوب ترین پروژکتورهای خانگی اشاره می کنیم:

پروژکتور 4K

پروژکتور 4K یکی از محبوب ترین مدل ها است که به روش های مختلف مانند بلوتوث، وای فای و USB به دستگاه متصل می شود. فناوری نمایش آن، DLP داخلی است و کیفیت و وضوح تصویر حرف اول را می زند. معمولا کسانی که به دنبال کیفیت تصویر بالایی هستند به سراغ این مدل می آیند.

پروژکتور LCD

این پروژکتور یکی از بهترین انتخاب های به جای پروژکتورهای اسلاید یا سربار است. این مدل ویدئو و تصاویر را روی پرده نمایش پروژکتور یا هر سطح صاف دیگری به نمایش می گذارد. خروجی آن ها دارای کنتراست کمتری است و به نگهداری فیلتر نیاز دارد. بخش های مختلف پروژکتور LCD شامل یک لامپ، سه پانل کریستال مایع، منشور و فیلتر است که به کمک آن ها، تصاویر با ترکیب رنگ خوبی به نمایش گذاشته می شود.

پروژکتور قابل حمل

از دیگر انواع پروژکتور خانگی می توان به مدل قابل حمل اشاره کرد که در ابعاد جمع و جور طراحی شده است. معمولا برای این مدل از درگاه های فیزیکی کمتری استفاده می شود و به وسیله روش های بلوتوث و وای فای، اتصال شکل می گیرد.
کیفیت تصاویر این دسته از پروژکتورها می تواند FULL HD باشد، اما به خاطر ابعاد و وزن آن، برخی از مدل ها روشنایی کمتری نسبت به دستگاه های دیگر دارند.

پروژکتورهای لیزری

این پروژکتور با کنتراست بیشتر نسبت به مدل های بر پایه لامپ ارائه می شود و کیفیت تصویر عالی دارد. داخل پروژکتور به جای منبع نور لامپ از لیزر نور استفاده شده است تا روشنایی و کنتراست تصویر ارتقا یابد.
قیمت پروژکتورهای لیزری نسبتا بالا است و برای محیط هایی که کیفیت اولویت دارد اجرا می شود.

پروژکتور DIP

این ویدئو پروژکتور با فناوری پروجکشن تصویر تولید می شود. تصویر آن به کمک یک چرخشی از آینه های کوچک و میله های رنگی به وجود می آید. طوری که آینه ها به سرعت تغییر جهت می دهند و نور به سمت صفحه نمایش انتقال می یابد. از ویژگی های چشمگیر این ویدئو پروژکتور می توان به درخشش و کنتراست بالا تصاویر اشاره کرد که نسبت به دیگر پروژکتورها کمتر تحت تاثیر عوامل افت تصویر قرار می گیرد.

مزایا و معایب ویدئو پروژکتور

داشتن این ابزار کمک می کند صفحه نمایش بزرگتری را تجربه کنید و در فواصل بیشتر به تماشای محتوا بپردازید. برای تهیه این ابزار خوب است با مزایا ویدئو پروژکتور آشنا شوید و بررسی کنید آیا نقاط قوت دستگاه با سلایق تان همخوانی دارد یا خیر.

مزایا:

  • احساس راحتی چشم ها و عدم خسته شدن آن ها
  • جابجایی راحت به دلیل وزن سبک
  • خوانایی بهتر نوشته ها
  • جلب توجه بیشتر
  • سرگرم کننده و هیجان انگیز

معایب:

  • نیاز به محیط تاریک و کم نور
  • هزینه بالا برای نگهداری و تعمیر
  • نیاز به بلندگوهای با کیفیت صدا خیلی خوب
  • نصب دشوار برخی مدل ها

نحوه کار ویدئو پروژکتور

ویدئو پروژکتور ابزاری است که توانایی ارائه تصاویر با ابعاد بزرگ تر را دارد و به وسیله ورودی ها به دیگر دستگاه ها مانند DVD، دوربین های فیلم برداری، لپ تاپ و کامپیوتر وصل می شود. تصاویر بزرگ روی پرده نمایش یا هر سطح دیگری قابل مشاهده است و در محیط های بزرگ مانند مدارس، مساجد و .... از این تکنولوژی استفاده بسیاری می کنند.
برای راه اندازی ویدئو پروژکتور ابتدا باید به نسبت پرتاب توجه شود. به وسیله این مقدار، محل دقیق نصب دستگاه مشخص می شود. نصب پرده نیز بسیار اهمیت دارد، زیرا با حضور آن تصویر واضح تر و رنگارنگ تر ایجاد می شود. در آخر نیز هر کدام از مدل ها به تنظیمات خاص نیاز دارند و باید توسط متخصص حرفه ای در این زمینه راه اندازی انجام شود. پس برای این که خیالتان نسبت به نصب دستگاه آسوده باشد، از نیروهای متخصص کمک بگیرید.

راهنمای خرید ویدئو پروژکتور

برای خرید ویدئو پروژکتور استوک و نو مناسب باید مشخص کنید چه هدفی از اجرای آن دارید. همچنین محل نصب آن بر انتخاب مدل مناسب تاثیر زیادی می گذارد. هر چه به نکات کلیدی در راهنمای خرید توجه بیشتری داشته باشید، بی تردید انتخاب بهتری را رقم خواهید زد. در موارد زیر به موارد دیگری که بر خرید این دستگاه تاثیرگذار است اشاره می کنیم:

شدت روشنایی:

یکی از مهم ترین موضوعات در خرید بهترین ویدئو پروژکتور، شدت روشنایی آن است. اگر تصمیم دارید این دستگاه را در محیط روشن و باز اجرا کنید، باید روشنایی آن بسیار بالا باشد. هر چه این ویژگی بیشتر، بی تردید قیمت خرید افزایش می یابد. معمولا برای ویدئو پروژکتورهای خانگی حداقل ۱۵۰۰ لومن روشنایی در نظر گرفته می شود.

کنتراست تصاویر:

کنتراست بیانگر تمایز روشن‌ترین و تاریک ترین نقطه از یک تصویر است. هر چه کنتراست بیشتر باشد، کیفیت نمایش ویدئو پروژکتور بالاتر خواهد بود.
البته نور محیط روی این ویژگی تاثیر مستقیم می گذارد و در مواقعی که قرار است دستگاه در محیط روشنی اجرا شود، به کنتراست بالاتری نیاز دارد.

رزولوشن:

این ویژگی به تعداد پیکسل های دستگاه اشاره دارد. برای تعریف آن از دو عدد استفاده می شود. برای مثال، ۸۰۰ در ۶۰۰ به معنای تصویری است که از ۸۰۰ پیکسل افقی و ۶۰۰ پیکسل عمودی طراحی شده است. هر چه این اعداد بالاتر باشد، تصاویر با جزئیات بیشتر به نمایش گذاشته می شود.

ورودی و خروجی ها:

هنگام خرید ویدئو پروژکتور حتما به ورودی و خروجی های مختلف آن توجه کنید. بررسی کنید آیا دستگاه از روش های مورد نظرتان برای ایجاد ارتباط استفاده می کند یا خیر. برای مثال، به وسیله کابل HDMI، کیفیت صدا و تصویر ارتقا می بخشد. برخی مدل ها نیز با داشتن درگاه USB، امکان اشتراک گذاری فیلم و ... به کمک فلش را فراهم می سازند.

برند و گارانتی:

توجه کنید برند انتخابی اعتبار کافی داشته باشد و به عنوان بهترین مارک ویدئو پروژکتور مطرح شود. همچنین گارانتی و خدمات پس فروش کالا ارائه دهد. با خرید کالا دارای گارانتی و اصالت خیالتان آسوده می شود و در صورت بروز مشکل برای دستگاه می توانید از مراکز معتبر برای رفع آن کمک بگیرید.

سخن پایانی

بهترین مارک ویدئو پروژکتور، برندی است که کیفیت محصول را تضمین کند و سالیان بسیاری در تولید فعالیت داشته باشد. برندهای شناخته شده و معروف بازار همیشه در رده اول خرید قرار و مشتریان نسبت به دستگاه های تولید شده آن ها رضایت کامل دارند.
البته برای این که خرید و انتخاب مطمئنی انجام دهید، نیاز است شرایط محیط و نکات مهم را در نظر بگیرید. سپس براساس نیازتان و کیفیت مورد نظر خرید خود را انجام دهید. گاهی خرید ویدئو پروژکتور تنها راه نیست، اگر برای کوتاه مدت به ویدئو پروژکتور دارید، شرکت جهان ارتباط امید خدمات اجاره ویدئو پروژکتور را نیز به شما مشتریان عزیز ارائه میدهد.

https://www.asianews.ir/u/epT
اخبار مرتبط
یکی از مهمترین تکنیکهای امروز فیلمسازی ایران کروماکی Chromakey نام دارد که کاربرد بسیار زیادی در سینما و تلویزیون دارد. به همین خاطر در بسیاری از پروژه های فیلمسازی مشاهده می شود که جلوه های ویژه اهمیت زیادی برای تولید سکانسهای پرهزینه، سخت و غیر قابل دسترس پیدا کرده است. در کنار راهکار منطقی جلوه های ویژه برای تولید بهتر، خلاقیت قابل توجهی هم در آثار تولید شده سینما و تلویزیون و تبلیغات در ایران مشاهده می‌شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید