صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۸:۰۷
کد خبر: 21295
گزارشگر: 2
۱۱۹
۰
۰
۱
یک عمل زیبایی

بهترین روش کاشت ابروی طبیعی چیست ؟

بهترین روش کاشت ابروی طبیعی چیست ؟
زمانی که صحبت از زیبایی می‌شود، ابروها یکی از برجسته‌‌ترین اجزای چهره هستند که به تنهایی می‌توانند جذابیت را برای شما به همراه داشته باشند. گاهی ممکن است به دلایل مختلف مثل برداشت بیش از حد ابرو، اختلالات هورمونی، افزایش سن و یا حتی دلایل مادرزادی ابروهای کم پشتی داشته باشید. ریزش و کم پشتی ابروها مثل ریزش مو، طبیعی است و راه‌های زیادی برای جبران آن وجود دارد.

کاشت ابروی طبیعی‌ بهترین روش برای جبران این عارضه است که مزایای زیادی به همراه دارد. بسیاری از زیباجویان تمایل دارند که بدانند بهترین روش کاشت ابرو برای آنها کدام است؟ در ادامه تمام نکاتی را که لازم است برای انتخاب بهترین روش کاشت ابرو بدانید بررسی می‌کنیم.

کاشت ابرو چیست و چرا نتایج طبیعی دارد؟

قبل از اینکه به انتخاب بهترین روش کاشت ابرو بپردازیم لازم است به صورت مختصر با فرایند کاشت ابرو آشنا شویم. کاشت ابرو یک عمل زیبایی است که در آن فولیکول‌های مو از نواحی مثل پوست سر برداشته شده و به ابروها پیوند زده می‌شوند. کاشت ابرو به دلیل اینکه از موهای طبیعی خود شما استفاده می‌کند، نتایج کاملا طبیعی نیز به همراه دارد. افرادی که ابروهای کم پشتی دارند با استفاده از کاشت ابرو تراکم آن را افزایش داده و مدل دلخواه خود را برای همیشه ایجاد می‌کنند.
برخی افراد ممکن است با ریزش مو مشکلی نداشته باشند و به آن واکنش نشان ندهند؛ اما ریزش ابرو به دلیل تاثیر زیادی که بر زیبایی صورت خواهد گذاشت اصلا پذیرفته شده نیست. استفاده از بهترین روش کاشت ابرو به شما کمک می‌کند ابروهای دلخواه خود را به صورت طبیعی داشته باشید و اثرات ریزش ابرو بر جذابیت و اعتماد به نفس خود را از بین ببرید.

نمونه کاشت ابروی نچرال

چرا انتخاب روش کاشت ابرو مهم است؟

کاشت ابرو معمولا با تجهیزات و تکنیک‌های مورد استفاده در کاشت مو انجام می‌شود اما نحوه انجام آن تا حد زیادی متفاوت است. فولیکول‌های ابرو از نظر چرخه رشد، ضخامت، رنگ و حتی زاویه رویش با موهای سر متفاوت‌اند. به همین دلیل است که کاشت ابرو اگرچه در وسعت کمتری نسبت به کاشت مو انجام می‌شود، اما حساسیت بیشتری دارد. علاوه بر این مدل ابروها،‌ انتظارات، جنس مو، بانک مو و ... در هر فرد متناسب است. به همین دلیل انتخاب روش مناسب کاشت ابرو در تمام افراد حائز اهمیت است.
معمولا الگوی رشد ابروها شامل بخش‌های سر، تنه و دم است که هر یک ویژگی‌های متفاوتی دارند. بنابراین در حین کاشت ابرو نیز باید به این ویژگی‌ها توجه داشته باشید. مهم‌ترین فاکتور در کاشت ابرو، زاویه کاشت مناسب است. در افراد مختلف این زاویه کاشت متفاوت است و به همین دلیل ممکن است به تجهیزات و تکنیک‌های متفاوتی نیز احتیاج داشته باشد. همچنین برداشت گرافت‌ها نیز در کاشت ابرو متفاوت است؛ چرا که باید موهای نازک و تک رشته‌ای استخراج شوند که باعث می‌شود نحوه برداشت آنها متفاوت باشد.
بنابراین به منظور کسب نتیجه مطلوب از کاشت ابرو و کاهش عوارض جانبی، لازم است پزشک علاوه بر مهارت و تخصص بالا، از بهترین روش کاشت ابرو نیز بهره ببرد.

انواع روش‌های متداول کاشت ابرو

در حال حاضر روش‌های مختلفی برای کاشت ابرو وجود دارد که با اقتباس از روش‌های کاشت مو انجام می‌شوند. کاشت ابرو با این روش‌ها به حفظ تراکم و زیبایی ابروها کمک می‌کند. به طور کلی کاشت ابرو به دو صورت تهاجمی و کم تهاجمی انجام می‌شود که تکنیک‌های کم تهاجمی خود به انواع مختلفی دارند. در ادامه متداول‌ترین روش‌های کاشت ابرو را معرفی می‌کنیم.

کاشت ابرو به روش FUT

کاشت ابرو به روش FUT یکی از اولین روش‌های کاشت است که تکنیک نواری نیز معروف است. در این روش بخشی از پوست سر به همراه فولیکول‌های مورد نیاز به صورت نواری برش داده می‌شود. سپس از فولیکول‌ها از این نوار جدا شده و پس از آماده سازی در نواحی کم پشت ابرو کاشته می‌شوند. این روش علی رغم مزایای بسیار خود به دلیل عوارض ناشی از برش جراحی کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاشت ابرو به روش FUE

کاشت ابرو به روش FUE یک روش مدرن برای کاشت ابرو است که با استخراج فولیکولی انجام می‌شود. در این روش فولیکول‌ها از ناحیه اهدا کننده به صورت تکی استخراج شده و پس از آماده سازی به ابروها منتقل می‌شوند. در این روش احتیاجی به ایجاد برش نیست و فولیکول‌ها با دقت بالا استخراج و کاشته می‌شوند. به همین دلیل بسیاری از روش‌های مدرن کاشت ابرو با الگوی برداری از FUE معرفی شده‌اند.

کاشت ابرو بدون جراحی

کاشت ابرو به روش DHI

کاشت ابرو به روش DHI یکی دیگر از روش‌های جدید و پیشرفته است است که به کمک نوعی قلم خاص به نام قلم چوی (Choi) انجام می‌شود. استفاده از قلم چوی با سر سوزن‌های متفاوت به پزشک کمک می‌کند بعد از استخراج فولیکول‌ها از ناحیه اهدا کننده، آنها را فورا به ناحیه گیرنده منتقل کند. این کار باعث کاهش احتمال آسیب به فولیکول‌ها می‌شود؛ چرا که فولیکول‌ها اگر به مدت طولانی خارج از بدن بمانند بیشتر احتمال آسیب وجود دارد.
کاشت ابرو به روش DHI با دقت و کنترل بالایی انجام می‌شود و قلم چوی سوراخ‌های بسیار کوچکی در ناحیه اهداکننده و کاشت ایجاد می‌کند. به همین دلیل عوارض کاشت ابرو کاهش یافته و کنترل جراح بر زاویه و جهت کاشت فولیکول‌ها بیشتر می‌شود. بنابراین شما می‌توانید نتایج بسیار رضایت بخشی را بعد از کاشت ابرو DHI مشاهده کنید.

کاشت ابرو به روش میکروگرافت

کاشت ابرو به روش میکروگرافت یکی دیگر از تکنیک‌های جدید پیوند طبیعی ابرو است که با استفاده از ابزارها و تجهیزات پیشرفته و اتوماتیک انجام می‌شود. ظرافت و دقت بالای دستگاه‌ها باعث شده تا پیشوند میکرو را به نام آن اضافه کنند. در این تکنیک نیز از استخراج فولیکولار استفاده می‌شود اما دقت دستگاه‌ها بالاتر بوده و اندازه سوراخ‌های ایجاد شده کوچک‌تر است. بنابراین شدت جراحت کاهش یافته و میزان آسیب و عوارض کمتر خواهد بود. همچنین استفاده از دستگاه‌های اتوماتیک باعث می‌شود کاشت ابرو برای پزشک راحت‌تر شده و احتمال خطای پزشکی به حداقل برسد.

کاشت ابرو به روش SUT

تکنیک SUT نیز یکی دیگ راز روش‌های پیشرفته و به روز کاشت ابرو است که در آن تمام مراحل کاشت ابرو با دستگاه‌های برقی و پیشرفته انجام می‌شود. در این روش امکان برداشت فولیکول از نواحی مختلف بدن وجود دارد و تراکم ابروها به حداکثر می‌رسد. نتایج این روش بسیار طبیعی بوده و امکان طراحی خط رویش ابروها مطابق با دلخواه فرد وجود دارد. علاوه بر این احتیاجی به کوتاهی و تراشیدن ابروها نیست.

تفاوت روش‌های کاشت ابرو چیست؟

تفاوت اصلی روش‌های مختلف کاشت ابرو در نحوه استخراج فولیکول‌هاست. ابزارها و تجهیزاتی که به منظور کاشت ابرو مورد استفاده قرار می‌گیرند متفاوت بوده و به همین دلیل نتایج کاشت ابرو نیز متفاوت خواهد بود. تفاوت استخراج فولیکول‌ها باعث تفاوت در تراکم ابروها، عوارض احتمالی، آسیب به فولیکول‌های برداشت شده و ... می‌شود. در تمام روش‌ها با استفاده از ابزارهای مخصوص شکاف‌هایی را در ناحیه ابرو ایجاد کرده و فولیکول‌ها را می ‌کارند. البته در برخی تکنیک‌ها ممکن است ابزارهای پیشرفته‌تری به منظور پیوند ابرو مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین در تکنیک‌های پیشرفته‌تر از تجهیزات خاصی به منظور آنالیز و طراحی فرم نهایی ابروها استفاده می‌شود.

بهترین روش کاشت ابرو کدام است؟

نمی‌توان یک تکنیک را به عنوان بهترین روش کاشت ابرو برای تمام افراد معرفی کرد؛ بهترین روش کاشت ابرو برای شما با توجه به وضعیت سلامت، شرایط پوست و مو، وضعیت ریزش ابروها و ... تعیین می‌شود. معمولا روش‌های جدید و پیشرفته‌تر کاشت ابرو به دلیل عوارض کمتر و نتایج قابل قبول طرفداران بیشتری دارند. به منظور انتخاب روش مناسب کاشت ابرو لازم است به یک کلینیک معتبر مراجعه کرده و با مشورت پزشک روش مناسب را انتخاب کنید.

https://www.asianews.ir/u/epW
اخبار مرتبط
دکتر فاطمه کمالی بنیانگذار کاشت مو و ابرو در ایران و اولین نفری بود که کاشت مو را یاد گرفت و با خود به ایران آورد و عرصه جدیدی در صنعت جراحی زیبایی ایجاد کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید