صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۱
کد خبر: 21311
گزارشگر: 2
۱۱۵
۰
۰
۱
حمل و نقل فلزات و محصولات آهنی و فولادی

نکات ارزنده درباره حمل و نقل میلگرد + انواع روشهای حمل میلگرد

نکات ارزنده درباره حمل و نقل میلگرد + انواع روشهای حمل میلگرد
حمل و نقل فلزات و محصولات آهنی و فولادی خطر آسیب مکانیکی و اکسیداسیون ناشی از باران و رطوبت را به همراه دارد. میلگردها نیز ممکن است هنگام حمل و نقل در معرض این عوامل تغییر شکل داده و زنگ بزنند. این موضوع باعث می شود فلز یا میلگرد غیر قابل استفاده باشد. همچنین میلگردها باید به موقع و با هزینه به صرفه به دست مصرف کننده برسند. تمامی این موارد بستگی به روش حمل و نقل میلگردها دارد که با انتخاب روش حمل و وسیله نقلیه مناسب، میلگردها سالم به دست مشتری برسند. انتخاب روش حمل و نقل نیز به عواملی از جمله وزن میلگرد بستگی دارد که در ادامه به بررسی این موارد خواهیم پرداخت.

حمل و نقل میلگرد

میلگردهای فولادی معمولا در طول های تجاری ۶ متر، ۷/۵ متر، ۹ متر، ۱۰/۵ متر و ۱۲ متر و در سایز های ۸ الی ۴۰ میلی متر تولید می شوند. با توجه به سایز و طول میلگردهای مورد نظر، حمل و نقل آن ها می تواند به روش های مختلف صورت گیرد. اصلی ترین روش های حمل و نقل میلگرد به ۳ طریق: حمل و نقل جاده ای، حمل و نقل دریایی و حمل و نقل ریلی انجام می شود. در ادامه بیشتر با روش های حمل و نقل میلگرد آشنا خواهید شد. برای خرید میلگرد آناهیتا گیلان و اطلاع از شرایط ارسال میلگردها می توانید عضو کانال تلگرام آسن شوید.

حمل و نقل جاده ای

حمل و نقل جاده ای به وسیله ماشین و تریلی ها از رایج ترین روش های حمل و نقل میلگرد به حساب می آید. وسیله های حمل و نقل جاده ای برای حمل میلگرد ها در دو گروه ماشین های سنگین شامل تریلی و کامیون و ماشین های سبک شامل نیسان، پیکان وانت و مزدا، امکان پذیر هستند. با توجه به وزن و سایز میلگردها و همچنین طول مسافت و هزینه های متفاوت هر نوع ماشین می توان مناسب ترین ماشین را برای حمل و نقل میلگرد انتخاب کرد.

حمل و نقل میلگرد از طریق تریلی

تریلی ها مناسب برای حمل بارهای سنگین تا وزن ۲۶ تن هستند و میلگردهای ۱۲ متری در روش حمل و نقل جاده ای تنها از طریق تریلی امکان پذیر خواهد بود. هزینه حمل و نقل میلگرد با تریلی بستگی به نوع تریلی، میزان بار، مسافت، ساعات بارگیری و روش های بارگیری می تواند متفاوت باشد.
انواع تریلی هایی که می توان بوسیله آنها میلگردها را ارسال کرد عبارتند از: تریلی ۴۰ فوت؛ این تریلی ها بیشترین ظرفیت را دارند و حداکثر تا حدود ۲۷ تن را می توانند حمل کنند. تریلی های کفی، ترانزیت و لبه دار که هر یک مناسب برای حمل میلگرد حداکثر تا وزن ۲۴ تن می باشند.

حمل و نقل میلگرد با کامیون

کامیون ها نیز مناسب برای حمل میلگرد در طول ۶ متر و در ظرفیت های پایین تر در حدود ۵ تن الی ۲۰ تن هستند.

حمل و نقل میلگرد با نیسان و ماشین های سبک

ظرفیت وانت ها کم بوده و برای جابجایی میلگردهای ۶ متری و حجم کمتر در حدود ۳ تن از طریق نیسان و ۱ تن بوسیله پیکان وانت و مزدا می باشد. نیسان ها معمولا برای حمل و نقل میلگرد در داخل شهر مناسب بوده و برای مسافت های طولانی تر بهتر است از کامیون ها استفاده شود.

حمل و نقل ریلی

یکی دیگر از روش های حمل و نقل میلگردها، جابجایی به وسیله قطار است. ولی این روش در ایران به دلیل سراسری نبودن شبکه راه آهن، خیلی رایج نیست و تنها در موارد کمی از این روش برای جابجایی میلگردها استفاده می شود.

حمل و نقل دریایی

در روش حمل و نقل از طریق کشتی و دریا، از کانتینر استفاده می شود. کانتینرهای ۲۰ فوتی برای میلگردهای ۶ متری و کانتینر ۴۰ فوتی برای میلگردهای ۱۲ متری استفاده می شوند. روش حمل و نقل دریایی به دلیل استفاده از کانتینر، هزینه بیشتری نسبت به سایر راه های حمل و نقل میلگرد، نیاز دارد. از این روش معمولا برای صادرات میلگرد به سایر کشورها استفاده می شود. با وجود بالا بودن هزینه ها در این روش، روش حمل و نقل دریایی میلگرد یکی از مناسب ترین راه ها برای حمل و نقل بین المللی به حساب می آید.

روشهای حمل میلگرد

مزایای حمل و نقل جاده ای

حمل و نقل از طریق ماشین نسبت به سایر روش های حمل و نقل مزایایی دارد که به دلیل همین مزایا این روش در ایران محبوب تر و رایج تر شده است. برخی از این مزایا عبارتند از:

  • دفعات بارگیری در این روش کمتر بوده و معمولا بارگیری تنها در مبدا و مقصد انجام می شود.
  • در دسترس بودن انواع ماشین های سبک و سنگین برای انتقال میلگرد.
  • آسان بودن مسیر دسترسی به کارخانه تولید میلگرد و بارگیری مستقیم و خرید انواع میلگرد به قیمت میلگرد درب کارخانه.
  • ارسال میلگرد در زمان کمتر.
  • هزینه مناسب تر نسبت به روش های دیگر حمل و نقل.

عوامل موثر در تعیین روش حمل و نقل میلگرد

مهمترین عواملی که باید هنگام تعیین ماشین باربری به آن ها توجه کنید، وزن و طول میلگردهاست. درست است برای جابجایی میلگرد در حجم های کمتر می توان از تمامی ماشین های سنگین و سبک استفاده کرد ولی استفاده از کامیون یا تریلی با ظرفیت بالا برای حمل بار کم از نظر هزینه به صرفه نیست. پس عامل بعدی که در تعیین روش حمل و نقل میلگرد باید به آن توجه کنید، مقایسه هزینه های حمل و نقل است که بتوانید مناسب ترین و باصرفه ترین وسیله حمل و نقل را انتخاب کنید.
یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه داشته باشید، مسیر و مسافتی ست که میلگردها جابجا می شوند، همانطور که گفته شد برای جابجایی هایی درون شهری و در تناژ کمتر حمل و نقل از طریق نیسان یا خاور یا سایر ماشین های سبک گزینه ی مناسبی است ولی برای مسیرهای خارج از شهر و مسافت های طولانی تر، حمل میلگرد با ماشین سبک مناسب نیست و بهتر است از کامیون ها و تریلی ها بسته به وزن میلگردها استفاده کرد. همچنین برای حمل و نقل و صادرات میلگرد به کشورهای خارجی، ارسال میلگرد از طریق دریا، روش مناسب تری است.

برای اطلاع از قیمت روز میلگرد و قیمت هر کیلو میلگرد عضو کانال قیمت لحظه ای میلگرد شوید. همچنین برای مشاوره رایگان در زمینه خرید و ارسال میلگرد با شماره ۸۸۸۸۵۷۲۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

حمل و نقل میلگرد از طریق تریلی

ارزانترین روش حمل و نقل میلگرد

تعیین هزینه برای حمل و نقل میلگرد به عوامل مختلفی از جمله مسافت، میزان بار، شرکت حمل و نقل و... بستگی دارد. از بین سه روش حمل و نقل میلگرد معمولا روش حمل و نقل جاده ای رایج تر بوده و نسبت به روش های دیگر ارزان تر است. در حمل و نقل جاده ای بسته به نوع ماشین سنگین یا سبک که برحسب میزان بار میلگرد انتخاب می شود، هزینه ها متفاوت است. بدیهی است ماشین های کوچکتر برای بارهای کمتر مناسب بوده و برای بارهای بیشتر استفاده از کامیون و تریلی ها به جای ارسال بار در چند مرحله و با چند ماشین سبک، به صرفه تر خواهد بود. همچنین ممکن است هزینه های حمل و نقل در شرکت های باربری متفاوت باشد، در اینصورت می توانید خودتان به طور مستقیم با شرکت های باربری و یا راننده ها صحبت کرده و بار خود را با قیمت مناسب جا به جا کنید.
معمولا هزینه حمل و ارسال میلگردها جزء عوامل موثر بر تعیین قیمت میلگرد نبوده و هزینه ای جدا از هزینه میلگردها دارد.

سخن آخر

اطمینان از جابجایی ایمن و کارآمد میلگردهای فولادی در محل شامل یک سری مراحل است و علاوه بر وسایل حمل و نقل به نیروی کار با تجربه و همچنین جرثقیل نیز نیاز دارد. با توجه به موارد گفته شده در رابطه با حمل و نقل میلگرد در این مقاله می توانید مناسب ترین روش حمل و نقل را انتخاب کنید. همچنین برخی شرکت ها و کارخانه ها خدمات ارسال سریع و ایمن بار را به مشتریان ارائه می دهند. با خرید میلگرد پردیس آذربایجان از شرکت آسن، بار میلگرد شما در سریعترین زمان و با مناسب ترین روش حمل، ارسال خواهد شد.

https://www.asianews.ir/u/eqd
اخبار مرتبط
ناودانی منقطع و میلگرد بستر محصولاتی هستند که مقاومت دیوار را تا حد زیادی افزایش داده و عملکرد دیوار و سازه را در برابر زلزله بهبود می‌بخشند. از این محصولات هم به صورت جداگانه و هم با یکدیگر می‌توان استفاده کرد. اگر از ناودانی منقطع و میلگرد بستر به صورت همزمان استفاده کنیم، مقاومت دیوار به صورت دو برابر افزایش می‌یابد. در این بخش به صورت مختصر نحوه اتصال میلگرد بستر به ناودانی منقطع را مورد بررسی قرار می‌دهیم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید