صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۸
کد خبر: 21613
گزارشگر: 464
۱۳۴
۰
۰
۵
یادداشت| دکتر مهدی کریمی تفرشی

ریسک‌پذیری؛ رگ حیات کارآفرینی

ریسک‌پذیری؛ رگ حیات کارآفرینی
رگ حیاتی کارآفرینی، داشتن روحیه ریسک‌پذیری است. اگر می‌خواهید کسب‌وکار جدیدی برای خود ایجاد کرده و یک کارآفرین باشید، در وهله اول باید ببینید قدرت ریسک‌پذیری کافی را دارید یا خیر. کارآفرینی نوعی آفرینش و ابداع محسوب می‌شود، بنابراین باید به سلاح ریسک‌پذیری مجهز باشید.

به گزارش آسیانیوز؛ فرض کنید شغل ثابتی را که در آن مشغول بوده‌اید کنار گذاشته‌اید و دیگر خبری از حقوق ثابت ماهیانه نیست. چشم‌پوشی از این امنیت شغلی به امید آغاز یک کسب‌وکار جدید که به یک سرمایه اولیه نیاز دارد، به تنهایی ریسک قابل‌توجهی است.

این را در نظر بگیرید که دفعه اولی که می‌خواهید خدمات و محصولات خود را به بازار عرضه نمایید، شاید در بدترین حالت ممکن نتوانید به فروش خوبی برسید، یا حتی زیان بالایی متحمل شوید. آن‌گاه اعتبار خود را نیز به خطر انداخته‌اید.

پس قبل از این‌که کلنگ این کار را بر زمین بزنید، باید خود را برای مواجهه با این ریسک‌ها آماده نمایید. کارآفرین موفق کسی است که کاملا حساب‌شده در مورد ریسک‌های کسب‌وکار خود تصمیم‌گیری و عمل نماید. هیچ‌کس حتی در محاسبه‌شده‌ترین حالت ممکن نیز نمی‌تواند به‌طور قطع ادعا کند که تلاشش نتیجه خواهد داد، اما تفاوت عمده مابین کارآفرینان برتر و کارآفرینان ناکام در میزان تداوم در ریسک‌پذیری‌شان بوده است.

نمی‌توان منکر این حقیقت شد که بعضی از ریسک‌ها به نتیجه نمی‌رسند، اما به یاد داشته باشید که هر شکست می‌تواند این درس را به شما بیاموزد که در تجربه بعدی با استراتژی بهتری فکر و عمل کنید.

https://www.asianews.ir/u/evb
اخبار مرتبط
برنامه‌‌ریزی یکی از عوامل مهم و اساسی در زندگی انسان‌ها و حیات مجموعه‌ها و سازمان‎ها محسوب می‌شود که به‌وسیله آن تعیین اهداف موردنظر و روش‌های دستیابی به آن‌ها را می‌توان در زمان مشخصی پیش‌بینی کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید