صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی

اقتصادی

Loading

سیاسی

Loading
حمله فیزیکی افراد ناشناس به نواده رضا شاه
در نزدیکی محل سکونتش در ژنو
 
مهناز افشارمی‌خواهد نقش مریم رجوی را بازی کند اما تو مسعود رجویِ او نیستی!
واکنش محمدعلی رامین به انتقاد عروسش از حکم پسرش؛
 
 
فوری؛ شنبه‌ها تعطیل شد
لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون
 

علم و تکنولوژی

کاربردهای مختلف بالن تقطیر در آزمایشگاه: از جداسازی مواد تا خالص‌ سازی ترکیبات
ابزاری کارآمد و ضروری در آزمایشگاه‌های شیمی
شیمی، دنیای شگفت‌انگیزِ ترکیب‌ها و واکنش‌های جادویی است. اما در این میان، جداسازی و خالص‌سازی مواد هم نقش مهمی ایفا می‌کند. در این مطلب که به از وبسایت آویژه اطلاعات آن جمع آوری شده است، با بالن تقطیر و کاربردهای متنوع آن در جداسازی مواد و خالص‌سازی ترکیبات همراه می‌شویم. خواهیم دید که این وسیله‌ی شیشه‌ای ظاهراً ساده، چه نقش مهمی را در دنیای پیچیده‌ی شیمی و آزمایشگاهی ایفا می‌کند.
 
قابلیت ردیابی چشم در آیفون‌ و آیپد اپل برای کاربران
ویژگی‌های جدید
قابلیت ردیابی چشم در آیفون‌ و آیپد اپل برای کاربران دارای ناتوانی‌های جسمی طراحی شده است، اما همه می‌توانند از آن استفاده کنند.
 
پنجاه ماموریت مداری «اسپیس‌ایکس»؛ رکوردی خیره‌کننده
از ژوئن ۲۰۰۲
از ژوئن ۲۰۰۲ که شرکت «اسپیس‌ایکس» توسط ایلان ماسک، بنیانگذار «پی‌پل» و «تسلا»، تأسیس و وارد عرصه هوافضا شد، بی‌تردید انقلابی در این حوزه روی داده است
 
هوش مصنوعی در حال تسخیر بازار جهانی کار است
رئیس صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد
رئیس صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد هوش مصنوعی مثل سونامی، به بازار کار جهانی ضربه می‌زند.
 
رله کنترل فاز چیست؟ چه کاربردی دارد و چگونه در تابلو برق نصب می‌شود؟
تجهیزات برق صنعتی
رله کنترل فاز چیست؟ چه کاربردهایی در صنعت برق دارد و چگونه باید آن را در تابلوهای برق نصب کرد؟ در این مطلب با رله کنترل فاز و اجزا آن آشنا می‌شوید.
 
۵ تکنولوژی مورد انتظار هدفون در سال ۲۰۲۴
هدفون جدید
در سال ۲۰۲۳ هدفون‌ها تغییرات چشمگیری داشتند و بیش از پیش به عضو جدا نشدنی از لوازم جانبی که افراد هنگام خرید گوشی خریداری می‌کنند تبدیل شدند. امروزه اکثر گوشی‌های جدید جک ۳/۵ میلی‌متری ندارند و باید برای استفاده راحت‌تر از آن‌ها از هدفون بی‌سیم استفاده کنید. اکثر این هدفون‌ها قابلیت‌های زیادی مانند نویز کنسلینگ، عمر باتری بالا، پشتیبانی از کدک‌های صوتی پیشرفته و شارژ بی‌سیم را ارائه می‌کنند.
 
هدیه ای از دنیای اپل: گیفت کارت اپل!
خرید گیفت کارت
یکی از بهترین گزینه‌هایی که برای هدیه‌دادن به عزیزان خود پیش‌ر‌و دارید، خرید گیفت کارت اپل است. این کارت‌های هدیه، به گیرنده امکان می‌دهند تا از فروشگاه آنلاین اپل، اپلیکیشن‌، بازی‌، موسیقی، فیلم‌، کتاب‌ و حتی اشتراک‌های ابری خریداری کنند. از طریق فروشگاه‌های معتبر عرضه این کارت، می‌توانید در ایران نیز از این محصولات دیجیتال کاربردی استفاده کنید.
 

اجتماعی

چرا به کانادا مهاجرت نکنیم؟ آشنایی با شرایط مهاجرتی
زندگی در کانادا
کشور کانادا سال‌ها است که در صدر لیست مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا قرار دارد. دولت کانادا بعد از این همه تجربه، راه و رسم مهمان‌پذیری را خوب می‌داند. دقت در حفظ جاذبه‌های طبیعی و ایجاد جاذبه‌های فرهنگی، قوانین سفت و سخت ضد نژادپرستی، احترام به حقوق شهروندی، نظام آموزشی باکیفیت، اقتصاد پویا و داشتن بازار کار، حمایت از استارتاپ‌ها و انعطاف‌پذیری برای پذیرش مهاجر به روش‌های مختلف از راهکارهای کانادا برای حفظ جایگاه خود به عنوان برترین کشور مهاجرپذیر در دنیا است. اما چرا با این حال برخی متقاضیان از گر...
 
خرید پرچم ایران سایز بزرگ از طهران پرچم
چاپ پرچم
پرچم سایز بزرگ ایران از پرفروش‌ترین پرچم‌هایی است که به اشکال مختلف تولید شده و در ادارات و سازمان‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد. خرید پرچم کشور ایران در ابعاد بزرگ نشان از ارتباط نزدیک با ارزش‌ها و اهداف ملی کشور دارد. اگر قصد خرید پرچم بزرگ ایران را دارید؛ باید بدانید که این محصول در سایزبندی، متریال، روش نصب، قیمت متفاوت و... تولید می‌شود.
 
بررسی همه مشکلات حل نشده‌ی مسافران تور قشم از چند سال گذشته تا کنون
مشکلات مسافران قشم
مشکلاتی که پیش روی مسافران تور قشم است، هیچکدام تازگی ندارند. افرادی که قصد سفر به این شهر را دارند، قبل یا در طول سفر به مشکلات ریز و درشتی برخورد کرده‌اند. غالب این مسائل نیز هنوز حل نشده باقی مانده و مسافران جدید این مقصد نیز با آن‌ها مواجه می‌شوند. اما کدام مشکلات در طول سفر به جزیره قشم یا قبل از رزرو تور به مقصد این شهر از اهمیت بیشتری برخوردار است؟ برای پاسخ به این سوال بایستی ادامه‌ی این مطلب را تا انتها مطالعه کنید!
 
شعبده‌باز مشهور، به سوءرفتار جنسی با ۱۶ زن متهم شد
نشریه گاردین بریتانیا فاش کرد؛
دیوید کاپرفیلد که یکی از سرشناس‌ترین شعبده‌بازان جهان به شمار می‌رود، در دهه هشتاد و نود میلادی با حرکاتی نظیر «غیب کردن مجسمه آزادی» و «رد شدن از دیوار چین» به شهرت رسید.
 
جدیدترین یافته‌ها درباره مغز، اندیشه و هوش
سخنرانی دکتر مهدی شاکری
دکتر مهدی شاکری پزشک، پژوهشگر هوش کودک و نوجوان و مدیر انتشارات تیزهوشان جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ در محل نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، ابتدای سالن آموزشی در محل برگزاری همایشهای علمی در زمینه جدیدترین یافته‌ها درباره مغز، اندیشه و هوش سخنرانی خواهد کرد.
 
آخرین آمار جانباختگان سیل مشهد
سرپرست مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی توضیح داد؛
شمار جانباختگان سیل دیروز، چهارشنبه در مشهد به هفت نفر رسید.
 
پلیس راهور: پارک در این مکان‌ها ممنوع
برای جلوگیری از سد معبر بزرگ
معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه یک تخلف ساده منجر به ترافیک و سد معبر بزرگ می‌شود، گفت: «پارک در ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی ممنوع است.»
 

ورزشی

به‌یاد استاد اصغر دهقان؛ مربی بی‌بدیل جودو
چهره‌های مهم و یگانه ورزش
دوم اردیبهشت ماه، یکی از چهره‌های مهم و یگانه ورزش را از دست دادیم، استاد اصغر دهقان، مربی بین‌المللی و دارنده دان ۸ جودو بی‌گمان از جمله پرسابقه‌ترین و کارآزموده‌ترین اساتید ورزش ایران بود.
 
لیست ۱۰ تا از بهترین مربی های آموزش شنا در اصفهان
آموزشگاه شنا
بهترین مربی آموزش شنا در اصفهان، بهترین مربی شنا بانوان و کودکان در اصفهان، معرفی موفقیت ها و ویژگی های هرکدام از مربیان در ادامه آمده است.
 
معیارهای انتخاب میز اسنوکر در سال ۱۴۰۳
خرید میز بیلیارد
انواع میز اسنوکر
 
کارنامه طارمی با پیراهن پورتو
از سال ۲۰۱۹ تا کنون؛
طارمی ۲۰۱ بار پیراهن پورتو را برتن کرد که نتیجه آن ۱۵۳ گل و ۵۷ پاس گل بوده و این نشان می‌دهد که او به طور متوسط در هر بازی یا گل زده یا پاس گل داده است.
 
کیمیا علیزاده، قهرمان تکواندوی اروپا شد
با پرچم بلغارستان
علیزاده که در سن هجده سالگی با کسب مدال برنز در رقابت‌های جهانی المپیک ریودوژنیرو در برزیل، به عنوان تنها مدال‌آور زن ایرانی در تاریخ المپیک‌ها شناخته می‌شود، در سال ۱۳۹۸ خورشیدی برای همیشه ایران را ترک کرد.
 
یکشنبه ۲۳ اردیبهشت؛ آخرین بازی طارمی با پیراهن پورتو
در ورزشگاه «دراگائو»
سایت «record» پرتغال در این باره نوشت: طارمی فصل نا امید کننده ای را در پورتو پشت سر گذاشت. در حالی که همه انتظار داشتند تا او بتواند رکورد «جکسون مارتینز» را در این تیم بشکند.
 
پرسپولیس تا پایان لیگ بیست‌وسوم هیچ قراردادی را تمدید نمی‌کند
بر خلاف شایعات مطرح شده؛
بر خلاف شایعات مطرح شده، باشگاه پرسپولیس تا پایان لیگ بیست‌وسوم قرارداد هیچ بازیکنی را تمدید نخواهد کرد.
 
Ad