پنج شنبه / ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / ۲۱:۰۰
کد خبر: 21165
گزارشگر: 280
سرویس: سرصفحه با ایرج جمشیدی
۹۳
۰
۰
۰
آخر هفته ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

کوبا ؛ ۶۰ سال پس از انقلاب

بیش از شش دهه قبل در پی انقلابی کمونیستی با ایده مارکسیسم-لنینیسم، رژیمی به تبعیت از حزب مادر در اتحاد جماهیر شوروی، در کوبا حاکم شد. در جزیره‌ای که با داشتن صدها کیلومتر مرز دریایی مشترک با آمریکا، بیخِ گوش کشوری است که ایده‌های حاکمیتی و نظام اقتصادی‌اش، درست مخالف ایده‌ها و شعارهاییست است که کوبای پس از انقلاب بر اساس آنها شکل گرفت.
همکار ما ارسلان آریا که سفری به کوبا داشته، با ارسال گزارشی، نگاهی انداخته به وضعیت اقتصادی و شرایط زندگی مردم این کشور. گفتنی است که این سفر و گزارش آن یک هفته قبل از تظاهرات اخیر مردم کوبا تهیه شده است که در چند شهر، نبود برق تا ۱۴ ساعت در روز و کمبود مواد خوراکی و دارو، مردم معترض را به خیابان‌ها کشاند.
امیر موید باوند نویسنده: امیر موید باوند
https://www.asianews.ir/u/enN
اخبار مرتبط
دوشنبه هفتم اسفندماه برابر با بیست و ششم فوریه ۲۰۲۴ کنگره جهانی موبایل MWC مهم‌ترین رویداد در زمینه فن‌آوری تلفن همراه در شهر بارسلونای اسپانیا آغاز به کار کرد. طبق روال سالیان گذشته ارسلان آریا، خبرنگار روزنامه آسیا در اروپا ضمن ارسال گزارش مکتوب در روزنامه شماره امروز آسیا در محل برگزیاری این رویداد بزرگ فناوری جهان حاضر شده و در گزارش تصویری اختصاصی به جزئیاتی از این کنگره پرداخته است. در ادامه مطالب سر صفحه.
دوشنبه / ۷ اسفند ۱۴۰۲ / ۲۱:۰۰
اظهار نظر
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید