صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۲۱ تیر ۱۴۰۳ / ۲۳:۳۰
کد خبر: 23024
گزارشگر: 464
۲۱۶
۰
۰
۱
با افزایش مصرف

تهران/ قطعی ۵ ساعته برق در برخی مناطق

تهران/ قطعی ۵ ساعته برق در برخی مناطق
با افزایش مصرف برق بویژه در بخش خانگی و استفاده بیشتر از وسایل سرمایشی برخی مناطق شهر تهران بعضا با ۵ ساعت قطعی مواجه بوده اند.


به گزارش آسیانیوز،  بنا بر اعلام هواشناسی امروز پنج شنبه ۲۱ تیر ماه گرم‌ترین روز تابستان ثبت شده که در پی آن با افزایش مصرف برق بویژه در بخش خانگی و استفاده بیشتر از وسایل سرمایشی برخی مناطق شهر تهران بعضا با ۵ ساعت قطعی مواجه بوده اند.

هرچند این قطعی ها برنامه ریزی شده نبوده و به دلیل افزایش فشار به شبکه و آسیب به آنها بوده اما بنا بر این بوده که در بخش خانگی خاموشی اعمال نشود.

این گزارش حاکی است؛ طبق پیش‌بینی‌‌‌ها به طور متوسط ۱۰‌هزار مگاوات در تیر و مرداد ناترازی در تولید مصرف برق را تجربه می کنیم که برای مدیریت این میزان ناترازی خاموشی هایی برای بخش صنعت اعمال خواهد شد و هدف بر حفظ پایداری شبکه بوده و تصمیمی برای اعمال خاموشی برنامه ریزی شده برای بخش خانگی و تجاری اتخاذ نشده است.

این گزارش می افزاید؛ مدیر بهره‌برداری و کنترل شبکه برق کشور مصرف برق در روز گذشته را بیش از ۷۷ هزار مگاوات عنوان کرده که این میزان مصرف در مقایسه با هفته پیش، ۶ هزار مگاوات افزایش داشته است که معادل ۸ درصد رشد را نشان می دهد.

https://www.asianews.ir/u/eSg
اخبار مرتبط
رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) گفت: امسال خاموشی نخواهیم داشت و تلاش می‌شود با اجرای پویش باانرژی مشارکت مردم افزایش یابد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید