صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۲۳ تیر ۱۴۰۳ / ۰۷:۰۵
کد خبر: 23043
گزارشگر: 464
۲۶۲
۰
۰
۲
چالش دو کره

پشتیبانی هسته‌ای ایالات متحده از کره جنوبی

پشتیبانی هسته‌ای ایالات متحده از کره جنوبی
چالش دو کره قدمتی به اندازه تاریخ قرن بیستم دارد. با این‌همه این مناقشه در ادواری شدت گرفته و گاه در مقاطعی حتی زمزمه‌هایی از صلح به گوش رسیده است، اما در سالیان اخیر، با افزایش رویارویی ناتو و روسیه به‌نظر می‌رسد تقابل‌ها گسترش یافته است.

به گزارش آسیانیوز؛ در همین راستا، ایالات متحده و کره جنوبی یک طرح بازدارندگی هسته‌ای مشترک را برای بهبود همکاری ‌در برابر تهدیدات هسته‌ای و موشکی فزاینده کره شمالی‌ امضا کردند.

به نقل از آناتولی، با بالا گرفتن بحران هسته‌ای و مناقشات و چالش‌های دو کره، ایالات متحده و کره جنوبی سعی دارند با امضای این طرح، نوعی بازدارندگی هسته‌ای مشترک را ‌در برابر تهدیدات هسته‌ای و موشکی کره شمالی‌ امضا ایجاد کنند. بر اساس بیانیه‌ای که دفتر ریاست‌جمهوری کره جنوبی ‌منتشر کرد، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و یون سوک یول، رئیس‌جمهور کره‌جنوبی، در جریان دیدارشان در حاشیه نشست ناتو در واشنگتن، اقدام علیه کره شمالی را «پیشرفت بزرگ» توصیف کردند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «مقامات ارشد دفاعی دو کشور یک طرح بازدارندگی هسته‌ای مشترک را برای تقویت همکاری علیه تهدیدات هسته‌ای و موشکی فزاینده پیونگ یانگ در شبه‌جزیره کره امضا کردند.» این بیانیه بر ارائه «پاسخ سریع و قاطع» به هرگونه تهدید هسته‌ای توسط کره شمالی علیه همسایه جنوبی خود تأکید کرد.

https://www.asianews.ir/u/eSA
اخبار مرتبط
آن‌طور که در خبرها آمده، به‌نظر می‌رسد تقابل کره شمالی و جنوبی حداقل در میدان اقدامات نمادین ادامه دارد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید