صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۲۸ تیر ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۱
کد خبر: 23129
گزارشگر: 464
۱۸۶
۰
۰
۱
احتمال بحرانی نظامی؛

خروج چین از مذاکرات کنترل تسلیحات

خروج چین از مذاکرات کنترل تسلیحات
مدت‌هاست تایوان به مهمترین محور منازعه بین چین و غرب بدل شده است و به‌زعم کارشناسان و صاحبنظران، این منطقه می‌تواند تبدیل به بحرانی نظامی شود که چین را به جنگی طولانی بکشاند.

به گزارش آسیانیوز؛ در همین زمینه، روز گذشته سخنگوی وزارت خارجه چین گفته است: «این کشور تصمیم گرفته مذاکرات با آمریکا بر سر کنترل تسلیحات و عدم اشاعه را به دلیل فروش تسلیحات آمریکایی به تایوان به حالت تعلیق دربیاورد.»

لین جیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در یک جلسه توجیهی بیان کرد: «به‌رغم مخالفت شدید چین، مدتی است که ایالات متحده تسلیحاتی را به تایوان می‌فروشد. چین تصمیم گرفته مذاکرات کنترل تسلیحات و عدم اشاعه با ایالات متحده را به حالت تعلیق دربیاورد.»

خبرگزاری تاس به نقل از سخنگوی وزارت امور خارجه چین گزارش کرد: «ما طرف آمریکایی را مسئول این تصمیم می‌دانیم. چین آماده است تا روابط مربوطه با واشنگتن را براساس همزیستی مسالمت‌آمیز، احترام متقابل و همکاری‌های مفید حفظ کند. ما از آمریکا می‌خواهیم تا به منافع اساسی چین احترام بگذارد و شرایط لازم را برای گفت‌وگو و رایزنی میان ۲ کشور ایجاد کند.»

https://www.asianews.ir/u/eTZ
اخبار مرتبط
رویدادهای سال‌های اخیر به‌ویژه جنگ روسیه و اوکراین و همچنین جنگ اسراییل و حماس جهان را وارد دوره تازه‌ای کرده که بیش از پیش کشورها را وادار به حرکت در چارچوب اتحادهای منطقه‌ای و جهانی کرده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید