آسیانیوز- جبارعلی ذاکری، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن در جلسه ارتقای خطوط ریلی ترانزیتی کشور در کریدور شرق  ـ غرب و کریدور شمال ـ جنوب که با حضور جمعی از مسئولان کشوری در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، گفت: «راه آهن تهران ـ مشهد به عنوان پرترددترین مسیر مسافری ریلی و هم به عنوان بخشی از کریدور ریلی بین‌المللی شرق ـ غرب اهمیت راهبردی دارد و بر همین اساس، افزایش سرعت سیر و ظرفیت حمل بار این مسیر در اولویت برنامه‌های راه آهن است.»

وی با اشاره به اقدامات قبلی در خصوص برقی سازی محور تهران ـ مشهد افزود: «قرارداد این پروژه قبلاً منعقد شده و اکنون با ترکیب و روش جدیدی، طرح برقی کردن مسیر راه‌آهن مشهد ـ تهران را عملیاتی خواهیم کرد. برای اعتبار بخشی به این پروژه از همه منابع مالی در دسترس از جمله تهاتر نفت، فاینانس خارجی و سرمایه گذاری بخش خصوصی استفاده خواهیم کرد. اعتبار بخشی از این پروژه از محل تهاتر نفت تأمین شده و بخش دیگر نیز سرمایه‌گذاری بخش خصوصی خواهد بود.»

در این جلسه موضوعاتی مانند تأمین سرمایه برقی کردن خط فعلی قطار مشهد ـ تهران، تکمیل کریدور ریلی سرخس ـ مشهد ـ تهران ـ تبریز ـ چشمه ثریا در مرز ترکیه و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای افزایش ظرفیت مسیر ریلی معادن سنگان به بافق و بندرعباس مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد کارگروه تخصصی برای تسریع در روند اجرایی این موضوع تشکیل شود.