نمایشگاههای تجاری، بهویژه در بازارهایی با ریسک بالا و ساختار غیرشفاف مانند عراق، صرفا محلی برای عرضه کالا نیستند، بلکه یک ابزار استراتژیک برای تثبیت حضور بلندمدت و عبور از موانع تجاری هستند. در شرایطی که موانع بانکی و نوسانات ارزی، مزیت قیمتی کالاهای ایرانی را کاهش داده است، نمایشگاهها نقشی حیاتی در ایجاد اعتماد، برندسازی و شبکهسازی مستقیم ایفا میکنند که برای حفظ تداوم صادرات ضروری است.
برنج بهعنوان یک محصول استراتژیک و آببر، در شرایط بحران آب و تغییرات اقلیمی در ایران، نیازمند بازنگری اساسی در شیوههای تولید است. افزایش بازده در مناطق با محدودیت آبی، نه تنها به معنای افزایش عملکرد در واحد سطح (تناژ بیشتر) است، بلکه مهمتر از آن، به معنای افزایش بهرهوری آب (تولید محصول بیشتر به ازای هر واحد آب مصرفی) خواهد بود.
دکتر احمد رشیدینژاد، پژوهشگر ژئوپلیتیک در یادداشتی در روزنامه آسیا نوشت: «نهم آذر، روز ملی جزایر سهگانه، تنها یک یادآوری تاریخی نیست؛ بلکه نقطه عطفی در سیاست خارجی ایران محسوب میشود.
نهم آذر، روز ملی جزایر سهگانه، تنها یک یادآوری تاریخی نیست؛ بلکه نقطه عطفی در سیاست خارجی ایران محسوب میشود. بازپسگیری جزایر بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک در سال ۱۳۵۰، نهتنها حاکمیت ایران را تثبیت کرد