روزنامه آسیا-اگر بتوانید کسبوکار خود را در مقابل مشتریان بالقوهای که در حال جستوجو در اینترنت هستند قرار دهید، میتوانید فروش بیشتری کسب کنید. استراتژی بازاریابی اینترنتی راهحلی است که به شما کمک میکند تا کسبوکار خود را به مشتریان ارائه دهید و در معرض دید آنها قرار دهید.
سؤال این است که اصولا بازاریابی اینترنتی چیست؟ بازاریابی اینترنتی یک استراتژی است که از رسانههای آنلاین مانند وبسایت، پست رسانههای اجتماعی یا ویدیو برای معرفی مشتریان بالقوه به کسبوکار شما استفاده میکند. بهترین کانالهای بازاریابی اینترنتی، بازاریابی مشارکتی هستند که میتوانید با اینفلوئنسرها که کانالهای اصلی ارتباط هستند، در میان بگذارید.
مشتریان بالقوه شما در حال جستوجوی محصولات و خدماتی هستند که شما به صورت آنلاین (اغلب در گوگل یا سایت اختصاصی کسبوکارتان) ارائه میدهید. به عنوان مثال، اگر صاحب یک کلینیک دامپزشکی هستید، مشتریان بالقوه شما ممکن است به دنبال «بهترین کلینیک دامپزشکی» باشند و اگر برند شما در اینترنت دارای امتیاز بروزرسانی بالایی باشد، بلافاصله اولین پیشنهاد به مشتری خواهید بود. با این حال، بسیاری از کلینیکهای دامپزشکی در نتایج جستوجو نشان داده میشوند و مشتریان معمولا یکی از نتایج برتر را انتخاب میکنند.
بنابراین چگونه میتوانید ابتدا وبسایت خود را نشان دهید؟ نمیتوان رتبه اول را برای وبسایت خود ایجاد کرد، اما میتوانید با اجرای یک استراتژیSEO (بهینهسازی موتور جستجو) دیده شدن کسبوکار خود را افزایش دهید. در حالی که سئو یک موضوع نسبتاً پیچیده است، اصول اولیه آن نسبتاً ساده است:
تحقیق کلمات کلیدی: ابتدا در نظر بگیرید که اگر افراد به دنبال محصول یا خدمات شما هستند، چه چیزی را میتوانند در نوار جستوجو تایپ کنند. این فرآیند به عنوان تحقیق کلمات کلیدی شناخته میشود.
بازاریابی محتوا: هنگامی که کلمات کلیدی خاصی را که مشتریان بالقوه شما به دنبال آن هستند، شناسایی کردید، یک راهنما یا پست که جستوجوگر به دنبال آن است ایجاد کنید. این اطلاعات بهعنوان بازاریابی محتوا شناخته میشود. هدف یک موتور جستوجو ارائه اطلاعات عالی در مورد موضوع مورد تحقیق کاربر است، بنابراین بهترین راه برای نشان دادن در ابتدا ایجاد اطلاعات عالی و کامل در مورد آن موضوع است.
لینکسازی: در مرحله بعد، موتورهای جستوجو میخواهند مطمئن شوند که کاربران را فقط به منابع قابل اعتماد و معتبر میفرستند. موتورهای جستوجو اعتبار یک وبسایت را با محاسبه تعداد (و اعتبار) وبسایتهای دیگر در سراسر اینترنت که به آن وبسایت اشاره و پیوند دارند، ارزیابی میکنند.
محتوای صفحه: موتورهای جستجو از رباتها برای «خواندن» وبسایتها و درک موضوع آنها استفاده میکنند. اگر رباتها نتوانند بهراحتی یک وبسایت را کندوکاو کنند، آن را رتبهبندی نمیکنند. بهینهسازی روی صفحه، عملی است برای اطمینان از اینکه وبسایت برای پیمایش آسان است.
اگر صاحب یک کسبوکار محلی و دارای موقعیت فیزیکی هستید، پیروی از بهترین شیوههای سئو محلی، مانند ارسال آن به Google My Businessو جذب لینکهای محلی و موارد دیگر نیز مهم است.
رسانههای اجتماعی: یکی دیگر از کانالهای بازاریابی اینترنتی که بهطور گسترده محبوب شده است، بازاریابی شبکههای اجتماعی است. در اینجا مروری میکنیم بر محبوبترین پلتفرمهای رسانههای اجتماعی و اینکه کدام یک برای مختلف بهترین هستند:
تجارت الکترونیک اینستاگرام، ویدئو فرم کوتاه، گرافیک، توئیتر، محتوای مبتنی بر متن، لینکدین، برای ایجاد دنبالکننده در رسانههای اجتماعی مناسب است، فقط بایستی متوجه باشید نیاز به زمان و صبر دارد. احتمالاً باید ماههای زیادی محتوا را پست کنید تا اینکه الگوریتمها شروع به افزایش دسترسی محتوای کسبوکار شما کنند. همچنین اگر انتشار محتوا را برای مدتی متوقف کنید، تعامل شما کاهش مییابد و باید مخاطبان خود را دوباره از نو بسازید.
با این حال، رسانههای اجتماعی یک کانال بازاریابی عالی برای افزایش آگاهی از برند و ایجاد روابط با مشتریان بالقوه شما هستند. شما همچنین میتوانید یک برند شخصی در رسانههای اجتماعی بسازید و سپس از دنبالکنندگان خود برای تبلیغ کسبوکار خود استفاده کنید. اکثر استراتژیهای بازاریابی توسط الگوریتمها کنترل میشوند، به این معنی که محتوای شما فقط در صورتی به دنبالکنندگان یا مشترکان شما میرسد که الگوریتم آن را به آنها نشان دهد.
آینده مشاغل بازاریابی دیجیتال به شدت تحت تأثیر افزایش تقاضا برای مهارتهای تخصصی رو به افزایش است و ابزارهای فعالیت و تنوع کار برای پیشبرد اهداف روزبهروز افزایش مییابد. ایجاد محتوا از کسبوکارها بیتردید میتواند مورد توجه قرار گیرد. بازاریابهایی که میتوانند از تحلیلها استفاده کنند، فناوریهای جدید را دریافت کنند و نمونههای منحصربهفردی خلق کنند، در بازار کار رقابتی برجستهتر خواهند
علی جوانمردی، ایدهپرداز و مؤسس گروه فنی مهندسی e.tok (ایتوک) https://etok-co.com
آسیانیوز
دیدگاه خود را بنویسید