آسیانیوز- وزیر اقتصاد و دارایی در خصوص میزان سود بانکی و تاثیر آن در نرخ تورم، تصریح کرد: «اگر در بلندمدت سود بانکی بالا باشد تأثیر می‌گذارد، تلاش ما این است که این را پایین بیاوریم.» ناصر همتی وزیر اقتصاد و دارایی در رابطه با کاهش تورم، گفت: «باید کاهش پیدا کند، این قابل تحمل نیست و نظر وزارت اقتصاد و بانک مرکزی هم این است که ان‌شاالله این نرخ را به تدریج پایین بیاوریم.»

همتی در رابطه با اتصال حساب‌های مردم به سامانه‌های مالیاتی، گفت: «اتصال اشکالی ندارد، الان هم است. حرف بدی زده بودند و گفته بودند که می‌خواهند دست به حساب مردم ببرند. اصلا همیچین چیزی نیست، کسی با حساب مردم کاری ندارد و سازمان مالیاتی به موجب قانون در برنامه هفتم پیشرفت، موظف است اطلاعات مربوط به بانک‌ها و شهرداری‌ها و ... را به صورت برخط داشته باشد و ابن برای جلوگیری از فرار مالیاتی است، نه برای دخالت در حساب مردم.»

وی افزود: «به نظر من آن‌هایی که می‌خواهند فرار مالیاتی داشته باشند و آن دانه‌درشت‌ها دارند این تبلیغات را می‌کنند. این موضوع در گردش حساب‌ها در جامعه تاثیری ندارد، هدف آن‌هایی هستند که فرار مالیاتی دارند و ربطی به مردم ندارد.»