روزنامه آسیا_در یکی از قسمت‌های برنامه «شوالیه‌های سرمایه‌گذاری در ایران» با اجرای دکتر مهدی کریمی‌تفرشی، گفت‌وگویی با دکتر بنی‌هاشمی، دبیرکل سازمان متخصصین و مدیران ایران، انجام شد. موضوع این گفت‌وگو «نمایشگاه اقتصادی ایران در بغداد» و بررسی فرصت‌های گسترش حضور بازرگانان و تولیدکنندگان ایرانی در بازار عراق بود. همچنین به موضوع میزان سهم ایران از صادرات جهانی به بازار عراق و راهکارهای افزایش این سهم پرداخته شد.

در بخشی از این مصاحبه، دکتر کریمی‌تفرشی پرسید:
«آیا بازاریابی یا بررسی دقیقی برای شناسایی محصولات مورد نیاز بازار عراق انجام شده است؟ با توجه به اینکه می‌دانیم صنعت غذا و کشاورزی ایران برای این بازار جذابیت ویژه‌ای دارد، چه محصولاتی می‌توانند در اولویت قرار گیرند؟»
در پاسخ، دکتر بنی‌هاشمی گفت:
«اولویت بازار عراق، صنعت غذاست؛ صنعتی که در عراق بسیار فضای تشنه ای دارد و تولیدکنندگان ایرانی در آن موفق عمل کرده‌اند. علاوه بر این، صنایع لوازم خانگی، نساجی، پتروشیمی و مشتقات آن، ماشین‌آلات کشاورزی و حوزه‌های متنوع دیگری نیز ظرفیت حضور در بازار عراق را دارند. تیم‌های بازاریابی حرفه‌ای و متخصص در این حوزه فعال بوده‌اند و حتی در بخش مصالح ساختمانی، که پروژه‌های کلان در حال اجراست، ایران عملکرد خوبی داشته است.
در حوزه بازرگانی ساختمان اقتصادی نیز با ۴۲ غرفه فعال حضور داریم و در بخش خدمات فنی و مهندسی نیز بستری فراهم شده تا صادرات خدمات این حوزه توسعه یابد.»/آسیانیوز