روزنامه آسیا- دکتر مهدی کریمی تفرشی-خودروی ری‌را امروز در شرایطی تولید می‌شود که گامی رو به جلو در صنعت خودروسازی قلمداد شده است، علت آن هم آن است که اعلام شده نزدیک به ۷۰ درصد قطعات آن ساخت داخل است. ایران‌خودرو و سایپا و به‌طور کلی خودروسازی ملی در تأمین قطعات بسیار وابسته به کشور چین هستند و اصلاً همین قطعات چینی است که باعث بروز چنین حوادثی می‌شود و نام خودروی ملی را با بی‌کیفیتی عجین کرده است. 

این اتفاق در ری‌را نیفتاده و اعلام شده تولید کراس ‌اوور با پلتفرم پژو ۲۰۰۸ در دستور کار بوده است. با این حال تأمین قطعات در داخل کشور هم از کیفیت بالایی برخوردار نیست و باید بیشتر با فناوری‌های روز جهانی منطبق باشد. مخصوصاً اکنون که یک شبه ۳۰ درصد قیمت خودروی داخلی افزایش پیدا کرده و می‌توان بیشتر در این زمینه هزینه کرد. قیمت ثبت‌نامی خودروی ری‌را 1.130.000.000 تومان توسط ایران خودرو اعلام شده بود و قیمت فعلی این خودرو در بازار، هم‌اکنون حدود 2 میلیارد تومان است.