روزنامه آسیا-موضوع کیفیت پایین اینترنت و اختلال‌های گاه‌و‌بی‌گاه شبکه، موضوعی است که همواره مورد انتقاد کاربران بوده است. در همین خصوص، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر لزوم پاسخگویی درست و دقیق به مطالبات و شکایات مردم تأکید کرد و گفت: «این موضوع باید با ایجاد داشبورد عمومی و ارائه وضعیت کیفیت شبکه به‌صورت شفاف تقویت شود تا همه دست‌اندرکاران ارائه سرویس به مردم در برابر عملکرد خود پاسخگو باشند.»

در آخرین روز هفته گذشته، جلسه نظارتی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با حضور سیدستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و جمعی از معاونان ستادی برگزار شد. وزیر ارتباطات در این جلسه با اشاره به اینکه فلسفه وجودی جلسات پنج‌شنبه‌های نظارتی، نقد و ارائه نظر با رویکرد نقادانه است، گفت: «اقدامات، تلاش‌ها و فعالیت‌های مجموعه رگولاتوری زمانی مؤثر است که مردم آن را لمس کرده و اثر مثبت آن را در زندگی روزمره خود احساس کنند. اگر چنین احساسی وجود نداشته باشد، به معنی آن است که در فرایند اقدامات انجام‌شده اشکالی وجود دارد که باید بررسی و بازنگری شود.»

وی افزود: «در پی جنگ و شرایط پس از آن و همچنین پاره‌ای از اختلال‌ها، کیفیت سرویس‌های تلفن همراه و اینترنت سیار تحت تأثیر قرار گرفته است که باید برای برطرف کردن آن تدابیر لازم انجام شود. در شرایط فعلی، اهمیت توسعه ارتباطات ثابت مبتنی بر فیبر نوری بیش از پیش است و باید اجرای آن به‌صورت جدی‌تر پیگیری شود.»

هاشمی با تأکید بر پاسخگویی درست و دقیق به شکایات کاربران تصریح کرد: «در حال حاضر ظرفیت خوبی برای پاسخگویی رگولاتوری در شبکه‌های اجتماعی ایجاد شده است، اما این موضوع باید با ایجاد داشبورد عمومی و ارائه وضعیت کیفیت شبکه به‌صورت شفاف تقویت شود تا همه دست‌اندرکاران ارائه سرویس به مردم در برابر عملکرد خود پاسخگو باشند. با پیشرفت فناوری و تغییرات آن، باید تنظیم‌گری در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌صورت متمرکز انجام شود و در این مسیر از تجربه سایر کشورها نیز استفاده شود.»/آسیانیوز