روزنامه آسیا-همایون فدایی ـ نمایشگاه بینالمللی صنعت مالی (FINEX) بیتردید یکی از بزرگترین و مهمترین رویدادهای حوزه بورس، بانک و بیمه در ایران و منطقه خاورمیانه است. این نمایشگاه هر ساله در تهران برگزار شده و فرصتی ایدهآل برای معرفی جدیدترین خدمات، فناوریها و راهکارهای مالی فراهم میکند.
شرکتهای فعال در بخشهای مختلف صنعت مالی، از جمله بانکها، کارگزاریها، شرکتهای بیمه، استارتاپهای فینتک و ارائهدهندگان راهکارهای مالی، در این رویداد حضور پیدا کرده و با مشتریان، سرمایهگذاران و سایر فعالان بازار تعامل میکنند. در حاشیه این رویداد مهم، به گفتوگو با دکتر هادی عبداللهی، مدیرعامل شرکت بیمه دی نشستیم که در ادامه از نظرتان میگذرد:
نمایشگاه امسال از نظر شما چگونه برگزار شد؟ چقدر به اهدافتان در نمایشگاه نزدیک شدید؟
همچنان که از عنوان این نمایشگاه برمیآید؛ بورس، بانک، بیمه، در واقع بازتابدهنده دستاوردها، فرصتها و ظرفیتهای اکوسیستم اقتصادی کشور است. هرچقدر اضلاع این اکوسیستم با هم هماهنگی بیشتری داشته باشند، منجر به همافزایی بیشتر میشود. اگر سازوکارها و تدابیر و تمهیداتی اندیشه شود که بازیگران عرصه اقتصادی کشور یعنی فعالان حوزه بانک، بیمه و بازار سرمایه با ظرفیتهای بالاتر و هماهنگتر در اینگونه همایشها و نمایشگاهها حضور پیدا کنند، قطعا به کیفیت کار نمایشگاه هم افزوده خواهد شد. از آنجا که سالانه تنها یک نمایشگاه بینالمللی در این حوزه در پایتخت برگزار میشود، انتظار میرود که همه فعالان اقتصادی، ظرفیتهای خودشان را در معرض نمایش عموم قرار بدهند تا بقیه صنایع کشور، نظام اجرائی، شرکتها و بنگاههای اقتصادی بتوانند از این ظرفیتها و فرصتها استفاده کنند. در این نمایشگاهها باید صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، صنایع مادر، صنایع زیرساختی، بخشهای اجرائی کشور و بخشهای تجارت همگی با حداکثر پتانسیل شرکت کنند تا این همافزایی منجر به رونق اقتصادی کشور شود.
چه پیشنهاداتی برای بهبود برگزاری نمایشگاه در سالهای آینده دارید؟
بنده بهدلیل مسئولیتهایی که داشتم، اطلاع دارم که ظرفیتها و تواناییهای اکوسیستم اقتصادی ما بیشتر از این است و درواقع شرکتها و فعلان میتوانند بهتر از آنچه وجود دارد، خودشان را در معرض دید عموم قرار بدهند. البته، لازمهاش هماهنگی بیشتر این بخشها با یکدیگر است. مثلا بخش صنعت بیمه امسال با ظرفیت تقریباً خوبی ظاهر شد، ولی باز هم میتوانست بهتر حضور پیدا کند یا شرکتهای دیگر در حوزههای بانکداری و غیره. همچنین بهتر است در مراسمهایی مثل افتتاحیه یا بازدیدها، مسئولین عالیرتبه اقتصادی کشور حضور پیدا کنند تا بقیه آحاد مردم هم ترغیب شوند که از این نمایشگاهها بازدید کنند و درنهایت انعکاس بهتری در سطح داخلی و بینالمللی داشته باشد.
شرکت بیمه شما در حال حاضر چه خدمات و تسهیلاتی ارائه میدهد؟
نهاد ناظر ما یعنی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، همواره ارزیابیهایی از شرکتهای بیمه درخصوص توانگری، رضایت مشتری، خلاقیتها و تحمل دیجیتالی انجام میدهد که خوشبختانه بیمه دی در حال حاضر با داران بودن رتبه یک توانگری، گستردهترین شبکه مراجع درمانی، سریعترین زمان پرداخت خسارت به بیمهشدگان و دارا بودن زیرساختها و پلتفرمهای بیمهگری از جمله «اپلیکیشن دیدار»، ظرفیتهای بسیار بالایی دارد و جزء شرکتهای برتر در صنعت بیمه شناخته میشود، بهنحوی که بیمهگذاران عزیز، استقبال گستردهای از آن به عمل آوردند و تمایل زیادی دارند که با شرکت بیمه دی وارد قرارداد شوند.
چه طرحهای توسعهای برای آینده دارید؟
ما علاوه بر حفظ مطلوبیتها و مزایای حاصله، رکوردهای متعددی در صنعت بیمه ثبت کردیم که خدمتتان عرض کردم. علاوه بر این، ما روی دو موضوع بهصورت ویژه متمرکز هستیم؛ یکی حوزه دیجیتال شرکت است که سرعت خدماترسانی بیمهگری و دسترسی به پلتفرمها و زیرساختهای بیمهگری را آسان میکند. ما درواقع همه فرآیندهای بیمهگری اعم از ارزیابی، خودبیمهگری، ارزیابی خسارت و نهایتاً پرداخت خسارت و هزینهها را در قالب همین «اپلیکیشن دیدار» که الان تبدیل به یک سوپربرند شده، انجام میدهیم. همچنین دنبال ارتقای این اپلیکیشن هستیم که مجموعه عملیات بیمهگری کاملا در فضای دیجیتال و هوشمند انجام شود و در کنار خدمات پس از فروش، این جزء برنامه اصلی ماست. در بخش درمان و سایر بخشها از جمله بخش خودرو، ثالث و بدنه، طرح «دیآسا» (Dayasa) را داریم که در قالب این طرح، بیست خدمت رایگان به دارندگان بیمهنامه دی ارائه میشود. درواقع با مراجعه به «سامانه دیدار» و تماس با شماره 1671 مشتریان عزیز میتوانند از این بیست خدمت رایگان بهرهمند شوند.
چه تعداد شعب و پرسنل دارید؟
شرکت بیمه دی، 48 شعبه در سراسر کشور دارد که فقط امور مربوط به بیمهگری را انجام میدهد و بیش از 50 شعبه ارزیابی تخصص درمان هم داریم. همچنین بالغ بر 950 پرسنل بهشکل مستقیم در شرکت بیمه دی فعالیت دارند و بالغ بر 1000 نفر هم در شرکت ارزیابی خسارت مشغول بهکار هستند.
در پایان، اگر سخنی باقی مانده است، بفرمایید؟
از زحمات جنابعالی و همه همکاران روزنامه خوب «آسیا» تشکر میکنم و قدردان همه فعالان رسانهای هستم که این نمایشگاه را بهنحو مطلوب برای آحاد مردم انعکاس میدهند. در پایان، بار دیگر تأکید میکنم که صنعت بیمه، ظرفیتهای چشمگیری برای رونق اقتصادی کشور دارد و از مردم و مسئولان تقاضا دارم که با حضور در این نمایشگاه، از این فرصتها و ظرفیتها مطلع و بهرهمند شوند. با آرزوی توفیق./آسیانیوز
دیدگاه خود را بنویسید