روزنامه آسیا-مدیرکل دفتر مدیریت انرژی و برنامه‌ریزی امور مشتریان شرکت توانیر از تداوم اجرای طرح بیمه خسارات ناشی از نوسانات و حوادث برق برای مشترکان خانگی و تجاری خبر داد و گفت: «در سال گذشته بیش از ۹۰ درصد خسارات مشترکان خانگی ناشی از نوسانات برق از محل این بیمه‌نامه جبران شد.»

به گزارش آسیا و به نقل از توانیر، عبدالامیر یاقوتی با اشاره به حمایت از حقوق مشترکان و استمرار این خدمت اجتماعی اظهار داشت: «در سال ۱۴۰۴ نیز طبق روال گذشته، مبلغ بیمه درج‌شده در قبوض برق مشترکان بدون تغییر باقی مانده است؛ به‌طوری‌که برای مشترکان خانگی ماهانه ۳۰۰ تومان و برای مشترکان تجاری ۳ هزار تومان منظور می‌شود.»

مدیرکل دفتر مدیریت انرژی و برنامه‌ریزی امور مشتریان شرکت توانیر افزود: «مبالغ دریافتی پس از وصول، در اختیار شرکت بیمه‌گری قرار می‌گیرد که در فرآیند مناقصه برنده شده است تا خسارات ناشی از آتش‌سوزی‌های مرتبط با برق را جبران کند. بر همین اساس، در سال جاری شرکت بیمه آرمان به‌عنوان بیمه‌گر جدید انتخاب شده که پیش‌تر نیز در سال ۱۴۰۰ با توانیر همکاری داشته است.»

یاقوتی با اشاره به روند مکانیزه رسیدگی به پرونده‌های خسارت تصریح کرد: «مشترکان زیان‌دیده می‌توانند با مراجعه به سامانه بیمه توانیر به نشانی bime.tavanir.gov.ir اطلاعات خود را ثبت و مدارک لازم را بارگذاری کنند. این اطلاعات به‌صورت الکترونیکی در اختیار شرکت بیمه‌گر قرار می‌گیرد و پس از ارزیابی فنی و تأیید خسارت، مبلغ مربوطه به حساب مشترک واریز می‌شود.»/آسیانیوز