پریسا حاجی محمدی

روزنامه آسیا-استراتژی‌های مؤثر پیگیری، میزان موفقیت را در زمینه‌های مختلف، به‌ویژه در فروش و ارائه خدمات به مشتری، به‌طور قابل‌توجهی افزایش می‌دهند. این استراتژی‌ها شامل ارتباط بموقع و شخصی‌سازی‌شده، نشان از تعهد و ایجاد اعتماد برند شما نزد مشتریان هستند. با پیگیری مداوم، افراد می‌توانند ارتباطات را پرورش دهند، روابط با مشتری را بهبود بخشند و در نهایت به اهداف خود دست یابند. 

پیگیری یک هنر است و دستورالعملی برای موفقیت در فروش با چاشنی وقت‌شناسی است. فقط پشتکار داشتن مهم نیست بلکه مقاوم بودن و برای رسیدن به هدف از پا درنیامدن بسیار مهم و ضروری است. تصور کنید: شما یک مشتری بالقوه هستید و یک فروشنده دقیقاً سر وقت با شما تماس می‌گیرد. چه احساسی به شما دست می‌دهد؟ ۴۲٪ از خریداران بالقوه احتمال خرید بیشتری دارند. این مثل معادل تجاری یادآوری سالگرد ازدواجتان است در روزی که خیلی برایتان مهم است و یکی از شرکت هایی که قبلاً خریدی از آن شرکت داشته‌اید با پیامکی شما را خوشحال می‌کند و این نشان می‌دهد که به شما اهمیت می‌دهد!

در اینجا یک راز کوچک برای شما وجود دارد، پیگیری ظرف ۵ دقیقه احتمال تبدیل را در مقایسه با انتظار طولانی‌تر، ۱۰۰ برابر افزایش می‌دهد. این تقریباً به اندازه افزایش قیمت کالا و خدماتتان چشمگیر است. حال استراتژی‌های مؤثر پیگیری برای به حداکثر رساندن موفقیت را بررسی می‌کنیم:

در دنیای پرسرعت کسب‌وکار، توالی پیگیری و استراتژی‌های پشتیبان مؤثر شما در به حداکثر رساندن موفقیت بسیار مهم هستند. اگر هدف شما بستن فروش، ایجاد روابط با مشتریان موجود یا تضمین مشارکت باشد، استراتژی توالی پیگیری موثر و پشتیبان‌های متوالی می‌توانند تفاوت زیادی ایجاد کنند. با درک اهمیت پشتیبان‌های پیگیری، تسلط بر هنر زمان‌بندی، تهیه پیام‌های جذاب با محتوای جالب، استفاده از فناوری و اندازه‌گیری موفقیت هایتان، می‌توانید پیگیری موثر خود را به سطح بالاتری ببرید. همچنین درک اهمیت استراتژی‌های پیگیری ضروری است.

وقتی صحبت از موفقیت تجاری می‌شود، نباید پیگیری‌ها را دست کم گرفت. آن‌ها برای زنده نگه داشتن ارتباطات، ایجاد سرنخ‌های فروش و تقویت وفاداری مشتریان حیاتی هستند. نقش پیگیری‌ها در موفقیت تجاری را نمی‌توان نادیده گرفت. از طریق پیگیری‌های مؤثر، می‌توانید اعتماد ایجاد کنید، خود را از رقبا متمایز کنید و موقعیت خود را در بازار تثبیت کنید.

تلاش‌های پیگیری برای فروش فقط مربوط به بستن قرارداد یا جلب تعهد مشتری نیست. این فرآیند، فروش را با دامنه وسیع‌تری شامل ایجاد رابطه، رضایت مشتری و وفاداری بلندمدت با مشتری فعلی، مشتریان و مشتریان جدید بالقوه شما در بر می‌گیرد. با سرمایه‌گذاری بر زمان و تلاش در پیگیری فروش، تعهد خود را به مشتریان، ارباب رجوع و نیازهای آن‌ها نشان می‌دهید و فراتر از انجام یک عملیات اجرایی فروش عمل می‌کنید.

وقتی کار یک مشتری را پیگیری می‌کنید، به او نشان می‌دهید که برای کسب‌وکارتان ارزش قائل هستید و او را مهم می‌دانید و واقعاً به موفقیت آن‌ها علاقه‌مند هستید. به‌علاوه می‌تواند به‌طور قابل توجهی بر نحوه درک مشتریان از برند شما تأثیر بگذارد و منجر به پاسخ مثبت‌تر، رابطه‌ای اساسی و پایدار شود. با صرف وقت برای درک نیازها و نگرانی‌های خاص مشتریان، می‌توانید یک رویکرد برای رسیدگی مستقیم به امور ایجاد کنید و ارزشی را که به مشتریان فعلی ارائه می‌دهید، افزایش دهید.

علاوه بر این، تماس‌های تلفنی و پیگیری‌های مؤثر اهمیت دارند، زیرا نشان می‌دهند که برای مشتریان بالقوه، زمان و کسب‌وکار آن‌ها ارزش قائل هستید. با در نظر گرفتن ذهن مشتریان بالقوه و مراجعین، احتمال ارجاع، تکرار خرید و نظرات مثبت را افزایش می‌دهید. نکته کلیدی این است که هر تعامل با مشتری بالقوه را ارزشمند کنید و تأثیر مثبتی بر جای بگذارید که مدت‌ها پس از تماس اولیه باقی بماند. همچنین تجربیات شخصی‌سازی‌شده یا پیشنهادات منحصر به فرد متناسب با نیازهای شما ارائه می‌دهند. چنین پیگیری‌هایی تخصص شما را نشان می‌دهد و باعث می‌شود گیرنده احساس خاص بودن و قدردانی کند. 

این سطح از توجه می‌تواند به‌طور قابل توجهی بر برند شما تأثیر بگذارد و شانس آن‌ها را برای تبدیل شدن به مشتریان وفادار افزایش دهد. در پایان، پشتیبانی از فروش و پیگیری برای موفقیت شرکت و کسب‌وکار شما بسیار مهم است. با سرمایه‌گذاری زمان و تلاش در استراتژی‌های مؤثر فروش و پیگیری، می‌توانید خود را از رقبا متمایز کنید، نام و جایگاه شرکت خود را در بازار تثبیت کنید و تأثیر مثبت و ماندگاری بر مشتریان خود ایجاد کنید.


پریسا حاجی‌محمدی، مدیر اجرایی شرکت توسعه بازرگانی بین‌المللی آرتین تجارت پایا

آسیانیوز