روزنامه آسیا-در حالی‌که در سال‌های گذشته، گاها نتوانسته‌ایم جایگاه خود را در صادرات برخی محصولات که همواره در انحصار ما بوده است، حفظ کنیم، رصد بازارهای صادراتی‌ و تلاش برای حفظ و توسعه آن یک ضرورت است. در همین راستا، رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران ضمن اشاره به ظرفیت‌های مختلف کشور در حوزه تجارت خارجی، بر توسعه سهم بازار کالاهای ایرانی در کشورهای هدف صادراتی تأکید کرد.

به گزارش آسیا و به نقل ازسازمان توسعه تجارت ایران، نشست هم‌اندیشی رایزنان بازرگانی ج.ا در کشورهای هدف صادراتی با حضور محمدعلی دهقان دهنوی، رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، مرتضی صالحی، قائم مقام رئیس کل و دیگر مدیران سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد و مهم‌ترین مأموریت‌های سازمان در حوزه توسعه بازارهای هدف صادراتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست، معاون وزیر صمت ضمن اشاره به ظرفیت‌های مختلف کشور در حوزه تجارت خارجی خواستار رصد بازار و مطالعه دقیق بازارهای مختلف و توسعه سهم بازار کالاهای ایرانی در کشورهای هدف صادراتی شد. دهقان دهنوی بر توجه جدی به رویدادهای مهم سایر کشورها تأکید کرد و افزود: «ایجاد ارتباط مؤثر و زمینه حضور فعالان تولید و تجارت در نمایشگاه‌ها و رویدادهای کشورهای هدف یکی از مهم‌ترین ماموریت رایزنان بازرگانی ایران است.»

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران اثرگذاری اقدامات و برنامه‌ها را در توسعه واقعی تجارت ایران با سایر کشورها را مهم دانست و گفت: «توسعه ارتباطات و تعاملات و انجام اقدامات زمانی قابل قبول است که مؤثر و نتیجه‌بخش باشد، یعنی باید در نهایت به توسعه تجارت و ایجاد زمینه‌های جدید تجاری منجر شود.»

وی یکی از ماموریت‌های مهم رایزنان بازرگانی را رفع موانع و مشکلات احتمالی بر سر راه تجارت دانست و اضافه کرد: «پدید آوردن راه‌های جدید و ایده‌های نو برای توسعه تجارت و تعاملات تجاری از رویکردهای مهم در حوزه مأموریت رایزنان بازرگانی در سایر کشورهاست.»/آسیانیوز