صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ / ۲۲:۱۴
کد خبر: 21075
گزارشگر: 464
۲۶۰
۰
۰
۱
نشست تخصصی

بزرگمهر حکیم در تاریخ ایران

بزرگمهر حکیم در تاریخ ایران
نشست تخصصی بررسی شخصیت «بزرگمهر حکیم در تاریخ ایران» توسط موسسه فرهنگی بزرگمهر حکیم در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد.

به گزارش آسیانیوز؛  این برنامه با محوریت کتاب «چیستی و کیستی بزرگمهر حکیم» نوشته دکتر محمد رسولی برقرار بود و سخنرانان پیرامون کتاب مذکور و شخصیت بزرگمهر سخن گفتند.

نخستین سخنران، استاد دکتر رضا شعبانی تاریخ‌دان و چهره علمی کشور بودند که به موضوع تاریخ و فرهنگ ایران و شخصیت بزرگمهر حکیم در تاریخ ساسانیان پرداختند. سپس پروفسور دکتر بهنام ملکی، از شخصیت‌های علمی کشور و مدیر و مالک ‌پایگاه خبری، تحلیلی «اقتصاددان» به ایراد سخنرانی پرداختند و همچنین استاد منوچهر پیشوا از فعالان فرهنگی و پژوهنده شاهنامه و تاریخ پیرامون موضوع مطالب علمی ـ پژوهشی بیان نمودند.

استاد دکتر هوشنگ طالع تاریخ‌دان، شاهنامه‌‎شناس و نویسنده کتب متعدد ایران‌شناسی از دیگر باشندگان نشست بودند و طی سخنان کوتاهی از آقای محمد رسولی به خاطر این‌گونه فعالیت‌های فرهنگی قدردانی نمودند. دکتر نورالدین پیدا، ادیب و شاهنامه‌پژوه, استاد مجید خرمی، نویسنده و شاهنامه‌پژوه، مهندس خسرو رفیعی، شاهنامه‌پژوه و تنی چند از دیگر اساتید نیز در این برنامه، نکاتی را بیان نمودند.

دکتر محمد رسولی، تاریخ‌دان و شاهنامه‌شناس شناخته‌شده و مولف کتب شاهنامه‌پژوهی و مدرس شاهنامه، طی سخنانی گفت: «میهن‌دوستی و ایران‌خواهی یک ارزش است، ارزشی که هم با مبانی عقلی و هم با مبانی دینی تطابق و همراهی دارد. وجود بزرگانی مانند بزرگمهر حکیم در تاریخ ایران نشان از فرهنگ رخشان و غنی ایران دارد. امروزه هم بزرگان فرهنگی در ایران، اعم از بانوان و مردان فرهیخته و دانشمند کم نیستند که هر یک در این زمان یک بزرگمهر است! همچنان که استاد دکتر شعبانی هم اشاره داشتند.»

دکتر محمد رسولی در ادامه با سپاس از حضور بزرگانی مانند دکتر رضا شعبانی و استاد دکتر هوشنگ طالع، گفتند حضور این بزرگان در جهت تشویق ما و دیگران برای تداوم کارهای فرهنگی اهمیت به‌سزایی دارد. این نشست علمی با پخش نماهنگ سرود «ای ایران» به پایان رسید و به باشندگان کتاب «بزرگمهر حکیم» اهدا گردید.

گفتنی است کتاب «بزرگمهر حکیم» نوشته دکتر محمد رسولی، جامع‌ترین کتاب راجع به این شخصیت تاریخی ایران است.


https://www.asianews.ir/u/emh
اخبار مرتبط
می‌توان کتاب بزرگمهر حکیم، نوشته دکتر محمد رسولی را کامل‌ترین کتاب راجع به شخصیت دانست و اعلام کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید