صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۰:۰۱
کد خبر: 22080
گزارشگر: 2
۱۷۳
۰
۰
۱
دیجیتال مارکتینگ

۱۵ مفهوم بازاریابی دیجیتال که ادمینهای اینستاگرام باید بدانند!

۱۵ مفهوم بازاریابی دیجیتال که ادمینهای اینستاگرام باید بدانند!
شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، بخشی از بازاریابی دیجیتال است و برای یک کسب و کار با توجه به شرایط می‌تواند ضروری باشد. بنابراین ادمین اینستاگرام برای رشد بیشتر باید به مفاهیم بازاریابی دیجیتال آشنا باشد تا عملکرد بهتری داشته باشد و بهتر با مخاطبانش ارتباط برقرار کند. اگر شما میخواهید به عنوان یک ادمین اینستاگرام کار کنید بهتر است با چند مفهوم کاربردی دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

۱. همکاری در فروش affiliate marketing

سیستم همکاری در فروش به این صورت است که شما محصول و یا خدمت دیگران را در صفحه خودتان معرفی و تبلیغ میکنید و به ازای فروشی که از این طریق حاصل میشود شما پورسانت خودتان را دریافت میکنید. شما به عنوان ادمین اینستاگرام باید بدانید برای کسب درآمد از سیستم همکاری در فروش ۳ مرحله را باید پشت سر بگذارید:

  1. ساخت اکانت حرفهای در اینستاگرام
  2. افزایش فالوور
  3. انتخاب برندهای مناسب و همکاری با آنها

۲. بازاریابی محتوا content marketing

تولید محتوای جذاب و ارائهی آن به مخاطب هدف یک فرآیند بازاریابی محسوب میشود تا مخاطب را با شما همراه کند اقداماتی انجام دهد که برای شما سودآوری دارد. در واقع در بازاریابی محتوایی، تولید محتوا موجب فروش محصولات/خدمات میشود. همانطور که میدانید یکی از وظایف ادمین اینستاگرام تولید محتوا برای صفحه ای است که آن را مدیریت میکند (بنا بر توافقی که در قرارداد شده میتواند نباشد!) پس ادمین باید با اصول تولید محتوای جذابی که باعث رشد و فروش صفحه می‌شود آشنایی کامل داشته باشد.

۳. بازاریابی ویروسی viral marketing

بازاریابی ویروسی زمانی است که شما با ایجاد انگیزه، فالوورهایتان را ترغیب به انتقال پیام بازاریابی خود کنید در واقع شما یک پیام را به صورت یک ویروس پخش میکنید که حتی ممکن است میلیونها بار تکثیر شود؛ دقیقا به همین دلیل آن را بازاریابی ویروسی مینامند. مثل بعضی از چالش‌هایی که این روزها وایرال می‌شود و اکثر پیج‌ها و افراد در آن شرکت می‌کنند. این پستهای ویروسی پتانسیل بالایی برای جذب فالوور دارند. خب پس ادمین اینستاگرام میتواند از آن برای بالا بردن تعداد فالوورهای صفحهای که مدیریت میکند استفاده کند.

۴. شاخص کلیدی عملکرد (KPI)

برای اینکه عملکرد خود را بسنجیم، چند شاخص کلیدی عملکرد یا هدف‌هایی که می‌خواهیم در طی مدت زمان مشخص به آن برسیم را مشخص می‌کنیم. بعد از گذشت زمان معین، می‌سنجیم و ببینیم عملکرد پیج چگونه بوده و چقدر در کارمان موفق بوده‌ایم.
برای تعیین اهداف حتماً از هدفگذاری SMART استفاده کنید. اسمارت یعنی هدف شما باید به شرح زیر باشد:

  • مشخص
  • قابل اندازه‌گیری
  • در دسترس
  • مناسب و مرتبط
  • در مدت زمان‌ معین

۵. نرخ تعامل engagement Rate

نرخ تعامل، نسبت تعداد مخاطبی که با محتوای صفحه ما تعامل داشته به کل مخاطبان است. این مفهوم عملکرد محتوای شما را اندازه گیری میکند و به شما میگوید که در آن محتوا چقدر موفق عمل کردهاید. در شبکهی اجتماعی اینستاگرام نرخ تعامل بر اساس لایک، کامنت و سیو سنجیده میشود. شما به عنوان ادمین اینستاگرام باید حواستان به آمار و اطلاعات پیج باشد تا بتوانید کارتان را بهتر کنید.

۶. قیف بازاریابی Marketing Funnel

قیف بازاریابی یعنی ابتدا افراد زیادی تحت عنوان سرنخ، مخاطب یا مشتریان بالقوه وارد قیف بازاریابی می‌شوند و بعد از پشت سر گذاشتن مسیری مشخص، تبدیل به مشتری بالفعل و واقعی خواهند شد.

دیجیتال مارکتینگ

قیف بازاریابی به ادمین کمک می‌کند تا برای تبدیل کردن مخاطبان یا کاربران به یک مشتری، مسیر مشخصی بچیند و بتواند در هر مرحله به مخاطب کمک کند راحت‌تر به چیزی که می‌خواهد برسد

۷. سرنخ lead

لید یکی دیگر از اصطلاحات انگلیسی مربوط به مارکتینگ است و به کاربرانی گفته میشود که به هر طریق با ما آشنا شدهاند و برای دریافت اطلاعات بیشتر و یا خرید به ما مراجعه میکنند. لید در واقع یک مشتری بالقوه است که ممکن است به خریدار تبدیل شود.

۸. هشتگ (Hashtag)

یک کلمه یا عبارت است که در کنار علامت (#) قرار می‌گیرد و از آن برای شناسایی دسته‌بندی کردن متن در شبکه‌های اجتماعی مختلف استفاده می‌شود. با کلیک روی آن محتواهای مرتبط با آن موضوع برای شما نشان داده می‌شود. بنابراین، هر زمان که ادمین از یک هشتگ در پُست‌ خود بگذارد، آن پست بلافاصله توسط اینستا فهرست‌بندی شده و افراد با جستجو کردن آن هشتگ می‌توانند پست او را پیدا کرده و مشاهده کنند.

۹. ایمپرشن impression

به تعداد دفعاتی که پست شما دیده شده است ایمپرشن میگویند. منظور هم تعداد نفرات نیست بلکه تعداد دفعات دیده شدن پست است. یعنی اگر یک پست را ۵۰۰ نفر یکبار ببینند و یا یک نفر ۵۰۰ بار ببیند ایمپرشن یکی است.

۱۰. نرخ پرش (Bounce Rate)

نرخ پرش، درصد کاربرانی است که به وب‌سایت شما سر زده‌اند و خیلی سریع بدون درگیر شدن با محتوا، آن را ترک کرده‌اند. در اینستاگرام کاربر وارد پیج شما می‌شود، یا استوری شما را باز می‌کند و سریع می‌بندد و می‌رود. ادمین اینستا باید با مهارتش و تولید محتوای حرفه‌ای کاربر را در صفحه نگه دارد و او را درگیر کند.

۱۱. دعوت به اقدام Call to Action

CTA یا دعوت به اقدام درخواستی است که شما از مخاطب خود دارید تا او را به انجام کاری خاص تشویق کنید. کال تو اکشن می‌تواند به شکل‌های مختلفی چون پیام یک خطی، یک تصویر، یک لینک یا یک دکمه در سایت، شبکه‌های اجتماعی یا هر جای دیگری باشد تا در نهایت مخاطب مجاب شود که مشارکت موردنظر شما صورت گیرد. ادمین اینستاگرام از این قابلیت در پیج زیاد استفاده می‌کند. مثلا در بیو با قرار دادن لینک و دعوت به کلیک کردن، در پست و دعوت به شیر کردن و ...

ادمین اینستاگرام

۱۲. بازخورد (feed back)

فیدبک همان بازخوردی است که شما از طرف مخاطبینتان دریافت میکنید. تلاش کنید هر روز فیدبکهای مثبت بیشتری دریافت کنید و در صورت دریافت نکات منفی آنها را در جهت سازندگی و اصلاح بکار ببرید.

۱۳. پرسونا (Persona)

پرسونا یک تصویر فرضی و شفاف از مشتری یا مخاطب ایده‌آل ما است و فکر می‌کنیم این تصویر، در مورد تعداد قابل توجهی از مشتریان، مخاطبان ما مصداق دارد .به عبارت دیگر، پرسونا شامل تمام اطلاعاتی است که نشان دهنده ویژگی‌ها، ترجیحات، داشته‌ها، خواسته‌ها و الگوهای فکری و رفتاری مخاطب یا مشتری احتمالی ما است. ادمین اینستاگرام بدون شناخت مخاطب چطور می‌تواند صفحه را برای مخاطب خود جذابتر کند تا از این طریق به افزایش فالوور صفحه کمک کند؟

۱۴. کپی رایتینگ (Copywriting)

متنی که در مورد یک محصول آموزشی یا یک کالای دیجیتال در وب سایتها و شبکههای اجتماعی مشاهده میکنید، نمونه‌ای از کپی رایتینگ یا تبلیغ نویسی است. این متن‌ها، به دست نیروهای کپی رایتینگ یا همانcopywriter ها نوشته میشوند.

۱۵. تست A/B

هر زمان بخواهید بین دو گزینه A و B آزمایش کنید تا براساس بازخورد به دست آمده به گزینه مناسب برسید، تست A/B (A/B Testing) انجام داده‌اید. ادمین اینستاگرام می‌تواند در معرفی محصول، استوری، کال تو اکشن پست و.. تست انجام دهد تا ببیند کدام متن و طراحی بیشتر جواب می‌دهد.

آموزش ادمینی

کلام آخر

ما در این مقاله به چند نمونه از اصطلاحات کاربردی دیجیتال مارکتینگ اینستاگرام پرداختیم. اگر قصد دارید یک ادمین حرفه‌ای شوید و با یک گوشی از خانه، یک شغل پاره وقت با درآمد خوب داشته باشید می‌توانید در «دوره آموزش ادمینی نوین» شرکت کنید و مهارت‌های ادمینی را یاد بگیرید. شرکت نوین بعد از پایان دوره شما را به کارفرماها معرفی می‌کند.

https://www.asianews.ir/u/eD2
اخبار مرتبط
نکات مهم در خرید پیج اینستاگرام و قیمت پیج اینستاگرام با فالوورهای واقعی چیست؟ تاثیر خرید پیج اینستاگرام فالوور بالا بر رشد کسب وکار چیست؟ مای ممبر بهترین سایت خرید پیج اینستاگرام
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید