صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۷:۳۱
کد خبر: 22201
گزارشگر: 464
۱۵۲
۰
۰
۲
یادداشت| دکتر مهدی کریمی تفرشی

خواص بی‌نظیر جوانه گندم

خواص بی‌نظیر جوانه گندم
جوانه گندم منبع غنی از انرژی، فیبر، پروتئین و کربوهیدرات می‌باشد. ویتامین‌های مهم و مورد نیاز روزانه برای بدن مثل فولات، ویتامین E,B به مقدار فراوان در جوانه گندم یافت می‌شوند.

آسیانیوز -  همچنین حاوی مقادیر زیادی مواد معدنی مثل پتاسیم، آهن، روی، کلسیم، فسفر و سلنیوم می‌باشد. جوانه گندم همچنین دارای اسیدهای امگا 3 می‌باشند. تقویت سیستم ایمنی بدن و اقدامات پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان از خواص مهم جوانه گندم است. جوانه گندم دارای ویژگی‌های ضد پیری است و می‌تواند بر تقویت ذهن، رشد ماهیچه‌ها، استقامت و سرعت بهبود زخم‌ها تأثیر بگذارد. مواد مغذی موجود در جوانه گندم به هضم غذا کمک می‌کند و همچنین از آسیب به شریان‌ها پیشگیری کرده و باعث کاهش وزن می‌شود.

مصرف آن در دوران بارداری هم برای تامین احتیاجات بدن و مواد مغذی حیاتی بدن زنان باردار و جنین داخل رحم آن‌ها ضروری است. قرار دادن جوانه گندم در برنامه غذایی زنان باردار سبب کشته شدن باکتری‌های مضر موجود در دستگاه گوارش آن‌ها شده و گرگرفتگی بدن را که بر اثر انباشته شدن سموم در رگ‌ها به وجود می‌آید، از بین خواهد برد. از آن‌جایی‌که گیاه گندم حاوی مواد مغذی حیاتی برای بدن مادران باردار مانند پتاسیم، ویتامین C، آهن، کلسیم، ریبوفلاوین و منیزیم می‌باشد و همه عناصر مورد نیاز برای رشد جنین و سلامت او را هم شامل می‌شود، بنابراین هیچ مادر بارداری نباید این ماده غذایی را از برنامه روزانه خود در طی دوران بارداری حذف کند.

مصرف جوانه گندم در هر شرایطی باعث افزایش میزان هموگلوبین در بدن انسان می‌شود. اکثر زنان در دوران بارداری خود، دچار نوساناتی در هموگلوبین خون خود می‌شوند که بروز این حالت می‌تواند سبب بروز کم‌خونی در بدن این افراد ‌شود. برای غلبه بر این مشکل، زنان باردار باید روزانه یک لیوان آب جوانه گندم تازه را مصرف کنند. اکثر زنان در دوران بارداری خود از وجود مسائل گوارشی مانند اسهال، یبوست و نفخ رنج می‌برند، که مصرف آب جوانه گندم می‌تواند این مشکلات را به حداقل کاهش دهد.

از آن‌جایی که گیاه گندم دارای توانایی بالایی در حمل اکسیژن موجود در خون است، بنابراین مصرف آن در طی دوران بارداری سبب تحریک گردش خون در بدن زنان حامله شده و میزان تحرک آن را افزایش خواهد داد. از جوانه گندم می‌توان برای از بین بردن شرایط بد بدنی مانند یبوست بارداری، درد مفاصل، دیابت، درمان بیماری سرطان، کولیت اولسراتیو و کم‌خونی استفاده کرد.

https://www.asianews.ir/u/eEJ
اخبار مرتبط
عملکرد سیستم ایمنی بدن نقشی مهمی در پیشگیری از بیماری های تنفسی از جمله بیماری کرونا دارد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید