صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۲۰:۰۴
کد خبر: 22283
گزارشگر: 2
۱۸۸
۰
۰
۱
رفتن به مشهد

تجربه سفر به پایتخت معنوی ایران مشهد مقدس با هواپیما

تجربه سفر به پایتخت معنوی ایران مشهد مقدس با هواپیما
کلان‌شهر مشهد هر سال تعداد زیادی گردشگر را با اهداف زیارتی، سیاحتی و گردشگری سلامت به خود جذب می‌کند. رفتن به مشهد مقدس می‌تواند یکی از جذاب‌ترین خاطرات زندگی شما را رقم بزند. در این مقاله قرار است تجربه سفر به پایتخت معنوی ایران یعنی مشهد مقدس را با هواپیما با هم مرور کنیم.

بهترین زمان سفر به مشهد مقدس

آب ‌و هوای مشهد نسبتاً معتدل است. پس اگر دغدغه دمای هوا را دارید در فصل‌های بهار، پاییز و زمستان با گرما مواجه نخواهید بود اما اگر تعطیلات تابستان را برای سفر انتخاب کنید احتمالاً با گرمی هوا کمی دچار چالش خواهید شد. بنابراین پیشنهاد ما این است اگر می‌توانید در عید نوروز به مشهد سفر کنید چون آب‌ و هوای خوبی در انتظارتان خواهد بود. البته باید در نظر داشته باشید این ایام مشهد هم مانند دیگر شهرهای توریستی پر از مسافر است و در اماکن مهمی مثل حرم مطهر رضوی با ازدیاد جمعیت روبه‌رو خواهید بود. اگر فرزند محصل ندارید و یا دانشجو نیستید می‌توانید در تعطیلات خرداد به مشهد سفر کنید چرا که در این تعطیلات باتوجه‌به برگزاری امتحانات، مشهد نیز خلوت‌تر است. برای خرید بلیط هواپیما تهران مشهد همین حالا از طریق سفرمارکت اقدام کنید تا در زمان دل‌خواه بلیط خود را رزرو کنید.
اگر فصل بهار به دلیل باز بودن مدارس و دانشگاه‌ها نمی‌توانید به مشهد بروید، تابستان هم اوقات خوبی است. برای این که گرمای هوا اذیتتان نکند می‌توانید در طول روز به سراغ پاساژها و بازارهای تجاری سربسته بروید و به خرید سوغاتی مشغول باشید. یا از مناظر طبیعی اطراف مشهد که هوای خنک‌تری دارد بازدید کنید. مناطقی مثل طرقبه و شاندیز آب‌ و هوای خوب و البته غذاهای متنوع و خوشمزه‌ای دارند که پیشنهاد می‌کنیم حتماً آن‌ها را امتحان کنید. تفریحات دیگری هم در مشهد وجود دارد که اتفاقاً با وجود هوای گرم بیشتر می‌چسبد؛ مثل استفاده از پارک‌های آبی که یک سرگرمی مفرح، لذت‌بخش و البته خنک در برابر گرمای تابستان است.
در پاییز و زمستان هم با وجود بازبودن مدارس و دانشگاه‌ها، هوای مشهد خنک‌تر، بارانی‌تر و گاهی برفی‌تر است که می‌تواند خاطرات خوبی را برای شما هنگام زیارت حرم مطهر رضوی ثبت کند. در هر حال با توجه به شرایط شخصی و خانوادگی خودتان هر فصلی را که برای گشت‌وگذار در مشهد انتخاب کنید همیشه تفریحات و مکان‌های گردشگری زیادی وجود دارد که سرما و گرمای هوا آزارتان ندهد و در بهترین ساعت شبانه روز بتوانید به زیارت حرم امام هشتم بروید.

تاریخ شهر مشهد؛ از سلجوقی تا قاجار

شرایط تور هوایی مشهد

خوشبختانه به دلیل راه‌های ارتباطی متفاوتی که برای رسیدن به مشهد وجود دارد شما می‌توانید با هر وسیله‌ای خودتان را به این شهر مقدس برسانید. اما همان‌طور که می‌دانید هواپیما راحت‌ترین و بی‌دردسرترین وسیله برای هر سفری است. بنابراین بهتر است با استفاده از تور هوایی به مشهد بروید تا خیلی سریع و ایمن به مشهد برسید. با خرید بلیط پرواز از سفرمارکت می‌توانید تورهای هوایی به مقصد مشهد را ببینید و باتوجه‌به تاریخ مدنظر خود سفر هوایی به این شهر را تجربه کنید. در تورهای هوایی مشهد سفرمارکت می‌توانید با کمترین هزینه و اقتصادی‌ترین قیمت‌ها سه شب را در بهترین هتل‌های مشهد بگذرانید. تور هوایی مشهد شامل بلیط رفت و برگشت پرواز با هواپیما، رزرو سه شب اقامت در هتل انتخابی شما و ترانسفر فرودگاهی از فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد می‌شود.

مشهد

یکی از مزایای خرید تور هوایی مشهد این است که در تعطیلات خاص دیگر نیاز نیست دغدغه پیدا کردن بلیط پرواز مشهد را داشته باشید چرا که سفرمارکت این کار را علاوه بر اقدامات دیگری که اشاره کردیم برای شما انجام می‌دهد؛ فقط کافی است وسایل و چمدان‌هایتان را بردارید و راهی فرودگاه شوید.

مکان‌های دیدنی در سفر به مشهد مقدس

اگر بخواهیم از مکان‌های دیدنی مشهد بگوییم باید آن‌ها را به چند دسته تقسیم کنیم و به‌صورت جداگانه آن‌ها را به شما معرفی کنیم تا تصمیم بگیرید در سفر هوایی خود به مشهد مقدس به کدام دسته از تفریحات سر بزنید.

پارک‌های آبی

پارک‌های آبی یکی از سرگرمی‌های نسبتاً اقتصادی در مشهد هستند که می‌توانند حداقل یک نصف روز شما را بگیرند. این پارک‌های در مناطقی دور از حرم رضوی قرار دارد و خرید بلیط آن‌ها معمولاً به صورت اینترنتی یا در بعضی دکه‌های شهری امکان‌پذیر است. موج‌های آبی، موج‌های خروشان و پارک ساحلی آفتاب از جمله پارک‌های آبی پرطرف‌دار در مشهد هستند که پیشنهاد می‌کنیم به یکی از آن‌ها سر بزنید.

مراکز تجاری

در مشهد می‌توانید مراکز تجاری زیادی را پیدا کنید که علاوه بر خرید شخصی و خرید سوغاتی به شما امکان استراحت و نوشیدن چای و قهوه در کافی‌شاپ و یا خوردن شام و ناهار د فودکورت را هم می‌دهد. در بعضی از این مراکز کتاب‌فروشی و سالن‌های پردیس سینمایی هم وجود دارد تا در صورتی که وقت داشته باشید بتوانید یک تفریح فرهنگی وهنری را هم در برنامه سفر خود بگنجانید. مراکزی مثل پروما، برج برفی، کیان‌سنتر، ویلاژتوریست، بازار اطلس و بازار فردوسی از این دسته محسوب می‌شوند. در بافت سنتی حرم هم می‌توانید خرید سوغاتی را از بازار رضا انجام دهید.

موزه‌ها و مراکز تاریخی

در مشهد موزه‌ها و مراکز تاریخی دیدنی هم وجود دارد که بازدید از آن‌ها به شناخت بیشتر تاریخ کمک می‌کند. یکی از مهم‌ترین موزه‌های مشهد موزه آستان قدس رضوی است که یکی از غنی‌ترین موزه‌های ایران است. مسجد گوهرشاد، آرامگاه نادرشاه افشار، مدرسه عباسقلی‌خان و چهار طاقی بازه هور هم از مراکز تاریخی و مهم مشهد هستند که بازدید از آن‌ها می‌تواند تجربیات خوبی را برایتان رقم بزند.

مناطق طبیعی و خوش آب‌وهوا

طرقبه و شاندیز دو شهرستان کوچک و بسیار نزدیک در غرب مشهد هستند که آب‌وهوای بسیار خوبی دارند. اگر قصد داشتید به غرب مشهد بروید حتماً از این دو منطقه بازدید کنید چرا که یادآور سرسبزی شمال کشور هستند. همچنین می‌توانید خوردن غذاهای معروفی مثل شیشلیک را در شاندیز تجربه کنید.

جمع‌بندی

در سفر هوایی به پایتخت معنوی ایران یعنی مشهد مقدس می‌توانید تجربیات متنوع و زیادی را کسب کنید. از زیارت حرم امام رضا (ع) تا گشت‌وگذار برای خرید سوغاتی برای عزیزانتان بهترین تصاویر و خاطرات را برای شما ثبت می‌کند. برای خرید بلیط هواپیما به مشهد یا خرید تور هوایی به مشهد هم می‌توانید همه چیز را به سفرمارکت بسپارید تا تمام اقدامات را برای تجربه یک سفر زیارتی و سیاحتی لذت‌بخش به مشهد مقدس برای شما فراهم کند.

https://www.asianews.ir/u/eG3
اخبار مرتبط
اینطور نیست که هتل‌های ارزان مشهد برای اقامت مناسب نباشند. اما این موضوع برای برخی از مسافران قبلی مشهد جا افتاده است؛ زیرا این دسته از مسافران قبلا تور مشهد هتل ۳ ستاره یا دو و یک ستاره را رزرو کرده‌اند و خدمات مطلوبی به آن‌ها ارائه نشده است. به همین دلیل هم دیگر به سراغ پکیج‌هایی با هتل‌های ارزان در مشهد نمی‌روند. اما امکان پیدا کردن هتل‌های ارزان اما با کیفیت در مشهد وجود دارد. به خصوص اینکه هتل‌های یک تا ۴ ستاره مشهد برخلاف اقامتگاه‌های ۵ ستاره خدمات صبحانه، ناهار و شام را به مسافران ارائه می‌دهند. حتی بعضی از این هتل‌ها و اقامتگاه‌ها در نزدیکی حرم امام رضا قرار دارند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید