صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۲۳:۲۳
کد خبر: 22428
گزارشگر: 464
۱۲۱
۰
۰
۳
در جنوب ایتالیا

ایران و روسیه؛ دغدغۀ اصلی رهبران گروه ۷

ایران و روسیه؛ دغدغۀ اصلی رهبران گروه ۷
نشست رهبران گروه ۷ در حالی در جنوب ایتالیا برگزار شد که ایران و روسیه محور اصلی بحث‌ها و تصمیم‌گیری‌های سران گروه 7 بود؛ مسائلی چون کمک به اوکراین از محل درآمدهای حاصل از بلوکه شدن اموال روسیه تا تهدیداتی که آنان مدعی هستند از جانب ایران، جهان را تهدید می‌کند.


به گزارش آسیانیوز؛ رهبران گروه هفت به ایران نسبت به پیشبرد برنامه غنی‌سازی هسته‌ای هشدار دادند و گفتند در صورت انتقال موشک‌های بالستیک تهران به روسیه، آماده اجرای اقدامات جدید خواهند بود. در این بیانیه آمده است: «ما از تهران می‌خواهیم تشدید تنش‌های هسته‌ای را متوقف و معکوس کند. ضمن اینکه ایران باید ادامه فعالیت‌های غنی‌سازی اورانیوم را که هیچ توجیه غیرنظامی معتبری ندارد، متوقف نماید.»

پول‌های بلوکه‌شده روسیه و استفاده از آن در راستای کمک به اوکراین نیز از دیگر بحث‌های نشست گروه 7 بود. رهبران گروه هفت روز پنج‌شنبه بر سر کلیات اعطای وام ۵۰ میلیارد دلاری به اوکراین با استفاده از بهره حاصله از دارایی‌های مسدود شده روسیه به توافق رسیدند. این در حالی‌است که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه اعلام کرد که برنامه‌ کشورهای غربی برای ارائه وام به اوکراین با استفاده از سود حاصله از دارایی‌های مسدودشده خارجی روسیه، «دزدی» است و تهدید کرد که این کار بدون مجازات نمی‌ماند.

رئیس‌جمهور روسیه در نشستی با مقامات وزارت امور خارجه روسیه گفت: «اکنون برای همه کشورها، شرکت‌ها و صندوق‌های دولتی آشکار شده است که دارایی‌ها و ذخایر آن‌ها هم به معنای حقوقی و هم به معنای اقتصادی کلمه امن نیست. در نتیجه هرکسی ممکن است از سوی ایالات متحده و غرب در ردیف بعدی سلب مالکیت قرار بگیرد.»

https://www.asianews.ir/u/eIt
اخبار مرتبط
در تحقیق گسترده‌ای که در سال ۲۰۰۰ توسط مؤسسه آمریکایی ژئولوژیک انجام گرفت، برآورد شد که نهایت ذخایر قابل کشف نفتی تحت قواعد بین‌المللی، حدود ۳/۳ تریلیون بشکه است که تاکنون حدود یک سوم آن استخراج شده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید