صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۰:۴۷
کد خبر: 22429
گزارشگر: 464
۱۳۱
۰
۰
۱
شمس‌الله حسینی، مدیرعامل شرکت نگین استیل الوند گستر:

حمایت از صنعتگران، حمایت از تولید و پیشرفت است

حمایت از صنعتگران، حمایت از تولید و پیشرفت است
همایون فدایی ـ در دومین روز سی و یکمین نمایشگاه کشاورزی و صنایع وابسته به گفت‌وگو با تولیدکننده و کارآفرینی نشستیم که قریب 25 سال سابقه و تجربه او، ضامن تولید محصولاتی باکیفیت است.



به گزارش آسیانیوز؛ آن‌چه در ادامه می‌خوانید گفت‌وگوی آسیا با شمس‌الله حسینی، مدیرعامل شرکت نگین استیل الوند گستر است.

* نمایشگاه را چگونه ارزیابی کردید؟ اگر نقطه قوت و ضعفی به نظرتان آمده، لطفا بگویید.

متأسفانه شرایط اقتصادی دارای التهاباتی است که تولیدکنندگان را با چالش مواجه می‌کند و ما هم از این قاعده مستثنی نیستیم. نمایشگاه صنایع غذایی یکی از خاص‌ترین و پرشورترین نمایشگاه‌ها بود، ولی متاسفانه امسال استقبال چندان خوبی نشد، با این همه خدا را شاکریم که در جمع همکاران و هم‌صنف‌های‌مان حضور یافتیم و امسال هم توان تأمین هزینه‌های قابل‌توجه شرکت در نمایشگاه‌ را داشتیم.
فدایی

* استقبال چطور بود؟

متاسفانه خوب نیست. بازدید کننده زیاد نبود و نمایشگاه از این جهت بسیار ضعیف بود. در واقع تنها خوبی برگزاری اینچنین نمایشگاه‌هایی این است که صنعتگران جایی جمع می‌شوند و یکدیگر را می‌بینند، اما متأسفانه دست مردم خالی است و توان خرید ندارند.
فدایی

* از فعالیت‌های شرکت خود بگویید؟ و این‌که آیا صادرات هم دارید؟

کار ما، تولید مخزن‌‌های تکجداره، دوجداره و سه‌جداره از ظرفیت ۵۰۰ لیتر تا ۱۰۰ تن، انواع پمپ‌‌های سانتریفیوژ ۷۵/۰ تا ۱۸ کیلووات، انواع شیرآلات پنوماتیک پروانه‌ای، انواع فیلتر در سایزهای مختلف و دستگاه سی‌آی‌پی و پاستوریزاتور و... است که در سال گذشته چندباری با تجار و تولیدکنندگان عراق، ارمنستان و افغانستان کار کردیم.

* شرکت شما چند سال سابقه دارد؟ یعنی چند سال است که شما به‌عنوان صنعتگر وارد این حرفه شدید؟

ما از سال ۷۸ شروع کردیم، ولی سابقه کاری ما زیاد و در حدود ۲۵ سال است. فعالیت شرکت نگین استیل را از سال ۱۳۹۰ شروع کردیم و خوشبختانه خوب بود.

* شما از گذشته صحبت کردید، البته من دوست داشتم بیشتر راجع به گذشته صحبت کنید و از رنج‌ها و مرارات‌هایی که به‌عنوان یک صنعتگر متحمل شدید. در واقع یعنی شما هم تولیدکننده و هم کارآفرین هستید و زمینه اشتغال هم ایجاد کرده‌اید. اگر دوست دارید از خاطرات تلخ و شیرین گذشته برای‌مان بگویید؟

از سال ۹۰ که ما شروع کردیم، من به‌ همراه سه تا از پسرهایم کار را با کارگاهی کوچکی شروع کردیم و الان الحمدالله دو تا شرکت داریم و ماشین‌آلات می‌سازیم. در این مدت ۱۲-۱۳ ساله کارهایمان بد نبود. خدا را شکر.

* کارخانه کجاست؟

همدان کارخانه داریم.

* چند نفر پرسنل دارید؟

حدود ۲۰ نفر پرسنل

* از گذشته و حال صحبت کردیم، اگر مایلید از آینده بگویید که چه طرح توسعه‌ای دارید؟ آیا دوست دارید فعالیت شرکت را از نظر جغرافیایی گسترش بدهید و این‌که آیا می‌خواهید در استان‌‌های مختلف نمایندگی داشته باشید؟

بله، صادرات اگر ممکن باشد، انجام می‌دهیم و مشتری‌‌ها هم یواش‌یواش به‌‌کار به ما شناخت پیدا می‌کنند. دستگاه‌‌های پیشرفته تونلی و دستگاه پیشرفته پرکن‌‌ها را داریم راه می‌اندازیم.

* اگر گله‌، اعتراض، یا دلخوری دارید، بفرمایید؟

همان‌طور که در ابتدا گفتم، متأسفانه دست صنعتگران را نمی‌گیرند، کمک نمی‌کنند. هر جایی که نمایشگاهی راه می‌اندازند، اگر ۵۰ متر زمین به ما می‌دهند، متری ۳ میلیون تومان پول می‌گیرند. خروجی‌‌‌ها را ۲۰ میلیون می‌گیرند و با این تورمی که هست، صنعتگر توان حضور در این نمایشگاه‌ها را ندارد. معتقدم باید دست صنعتگر را بگیرند و کمکش کنند. حمایت از صنعتگران، حمایت از تولید و پیشرفت است.

* شما در مورد تولید با چه مشکلاتی روبرو هستید؟

متأسفانه در راستای تولید، هزینه‌‌ها بسیار بالاست. مردم واقعاً توان خرید ماشین‌آلات را ندارند و هزینه شرکت‌‌ها هم بالاست. صادقانه بگویم به‌سختی داریم شرکت می‌چرخانیم.

* چشم‌انداز ورود صنعت به بخش‌های کشاورزی را در شرایط اقتصادی ایران چگونه ارزیابی می‌کنید؟

در حال حاضر، شاید تولید برای مجموعه تولیدی مثل ما به صرفه نباشد. ولی چیزی که ما را سر پا نگه داشته، حوزه خدمات‌مان هست. به نظرم با این رویه‌ای که در سطح کلان و حاکمیتی وجود دارد و به‌خاطر سیاست‌های یک بام و دو هوایی که در خصوص صنعتگران و تولیدکننندگان اعمال می‌کنند، آینده خوبی برای تولید نمی‌توان پیش‌بینی کرد، کما این‌که همین الان هم اوضاع تب‌دار است و شرایط خوبی نیست. اوضاع تولید بسیار ملتهب است.

* به هر صورت صنعت را در این رشته میرا می‌بینید، یا بالنده، یا در حال رکود؟

رکود را که داریم، اما ما چون صنایع تبدیلی هستیم و صنایعی هستند که بعد از ما فعالیت می‌کنند بالاخره در حوزه خدمات و حوزه تولید کم و بیش با یه سری از شرکت‌‌ها کار می‌کنیم. ولی رشد بی‌رویه صنایع مشابه کنار هم، بدون در نظر گرفتن برنامه منسجم، منجر شده صنایع و تولیدکننده‌گانی که دستی در آتش داشتند، امروز دچار رکود هستند. واقعا امیدوارم از این رکود خارج شویم.

* اگر مایل هستید از شخصیت حقیقی یا حقوقی سپاسگزاری کنید، بفرمایید؟

از خداوند بزرگ شاکرم بابت لطف خاصی که به بنده و خانواده‌ام عنایت داشته که توانستیم در این حوزه فعالیت کنیم و عملاً به نقطه حداقلی امروز برسیم. خدا را شکر تیمی که در حوزه کاری گرفتیم و بچه‌‌هایی که داریم با آنان کار می‌کنیم، بچه‌‌های بسیار خوب و دلسوزی هستند. از تک تک مجموعه خودمان تشکر می‌کنم. از سه تا پسرم بابت زحمات و تلاش‌های‌شان واقعاً ممنونم. اگر در این نقطه قرار گرفتیم، دلیلش آن همبستگی است که بین ما همواره وجود داشته و دارد. از همسرم سپاسگزاری می‌کنم که کمبودها و مشکلات را تحمل کرد و یاری‌گرم بود. همچنین از همه دوستانی که در این مسیر پرفراز و نشیب کنار ما بودند، از صمیم قلب ممنونم.

جناب آقای فدایی عزیز از این‌که به نمایندگی از روزنامه اقتصادی آسیا وقت گذاشتند و به غرفه ما آمدید، تشکر می‌کنم. انشاءالله این رسالتی که شما دارید باعث شود صدای تولیدکننده‌‌ها به گوش مسئولین برسد و در آینده‌ای نزدیک بتوانیم رشد هر چه بهتر صنایع، چه در حوزه صنایع تبدیلی، چه در صنایع غذایی را شاهد باشیم.

عکس: خدیجه جعفری

https://www.asianews.ir/u/eIw
اخبار مرتبط
همایون فدایی ـ در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی، با علیرضا اسکندری، مدیرعامل شرکت مهندسی «جلاپردازان الوند» گفت‌وگویی ترتیب دادیم که در ادامه می‌خوانید:
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید

توجه : 

 

نظرات بیان شده در یادداشت‌هایی که منتشر می‌کنیم، بیانگر عقیده نگارنده آن است

 و لزوماً دیدگاه مدیران وبسایت آسیانیوز و روزنامه آسیا نمی‌باشد.

 

سردبیر

 logo