صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۱ تیر ۱۴۰۳ / ۰۰:۰۲
کد خبر: 22576
گزارشگر: 2
۱۱۹
۰
۰
۱
لب‌هایی خوش‌رنگ

شیدینگ لب چیست؟

شیدینگ لب چیست؟
لب‌ها تاثیر بسزایی در زیبایی چهره دارند، هرچقدر لب‌های شما خوش‌رنگ و خوش‌حالت‌تر باشد، صورت شما نیز به همان اندازه زیبا و جذاب‌تر خواهد بود. امروزه نیز راه‌های بسیاری همچون تاتو رژ لب، تزریق ژل و... برای تغییر فرم لب‌ها وجود دارند؛ اما اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که به دنبال راهکارهایی با نتایج طبیعی می‌گردند، این مطلب را از دست ندهید! شیدینگ لب یک روش جدید برای برجسته و تغییر رنگ لب هست که نتایج منحصر به‌فردی را برای زیباجویان به ارمغان می‌آورد! در ادامه به انتخاب بهترین رنگ برای شیدینگ لب به شما کمک خواهیم کرد.

در انتهای مطلب نیز به یک روش با هزینه و عوارض جانبی بسیار کم، بعنوان جایگزین شیدینگ اشاره خواهیم کرد.

شیدینگ لب چیست؟

شیدینگ لب یک جراحی زیبایی غیردائمی است که شباهت زیادی به تاتو دارد. در طول این فرایند، رنگدانه‌ها به کمک سوزن به لب‌ها منتقل می‌شوند و به‌طور سایه‌ای ملایم تمام ناحیه لب را در بر می‌گیرند. همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم نتایج شیدینگ غیردائمی است و بین ۱ یا ۲ سال ماندگاری دارد. همچنین این عمل زیبایی نه تنها برای خانم‌ها، بلکه برای آقایان نیز قابل اجراست! درواقع باید گفت که شیدینگ لب و تاتو رژ لب شباهت زیادی با یکدیگر دارند؛ طوری که در هر روش با استفاده از سوزن، رنگ به زیر پوست تزریق می شود. تفاوتی که وجود دارد این است که در تاتو ساده، لب حالتی یکنواخت و یکدست پیدا می‌کند، ولی در شیدینگ لب، رنگ در قسمت بیرونی و داخلی لب دارای تیرگی و روشنی است که سبب می‌شود لب‌ها طبیعی و برجسته‌تر جلوه کنند.

شیدینگ برای چه کسانی مناسب است؟

به طور کلی شیدینگ لب به افراد زیر پیشنهاد می‌شود:

  • افرادی که زمان و حوصله آرایش روزانه را ندارند.
  • افرادی که فرم‌ لب‌هایشان قرینه نیست.
  • افرادی که روی لب‌های خود نقص‌هایی همچون جای زخم یا تیرگی دارند.
  • افرادی که تمایل دارند رنگ لب‌هایشان را تغییر دهند.

بهترین رنگ شیدینگ لب با توجه به رنگ پوست

نوبتی هم باشد نوبت انتخاب بهترین ترکیب رنگ برای شیدینگ لب است! طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها برای شیدینگ لب وجود دارد که شما می‌توانید بسته به تناژ پوستی و نظر متخصصتان، بهترین رنگ برای شیدینگ لب را انتخاب کنید. به طورکلی از آنجایی که ماندگاری نتایج این عمل طولانی مدت هست، پیشنهاد می‌کنیم از انتخاب رنگ‌های خیلی تیره یا خیلی روشن جلوگیری کنید تا در طول زمان خسته نشوید!
گفتنی است که رنگ‌های نود و کالباسی ازجمله محبوب‌ترین و بهترین رنگ شدینگ لب هستند. اگر پوست روشنی دارید، انتخاب رنگ گلبهی، قرمز، صورتی و مرجانی می‌تواند گزینه مناسبی باشد. همچنین اگر پوست صورت شما گندمی است، رنگ‌های هلویی، کاراملی و جیگری می‌تواند جذابیت صورتتان را چند برابر کند! نارنجی و صورتی هم پیشنهاد ما برای عزیزانی است که پوست صورت تیره دارند.
معمولا رنگ‌های شیدینگ در طیف صورتی و قرمز قرار گرفته‌اند. با این حال اگر انتخاب شما رنگ‌های ملایمی همچون صورتی، گلبهی و… است این نکته را باید در نظر بگیرید که مقداری از رنگ در طول دوره نقاهت، ریزش دارد و درنهایت رنگی که به عنوان نتیجه کار باقی می‌ماند ممکن است کمی از آن چیزی که فکرش را می‌کنید کمرنگ‌تر باشد.

نکاتی که قبل از شیدینگ لب باید رعایت کرد!

شیدینگ لب گوشتی

برای اینکه شاهد نتایج مطلوب‌تری باشید، توصیه می‌کنیم حداقل ۶ هفته قبل از شیدینگ لب، نکات زیر را رعایت کنید:

  • استفاده از آبرسان و بالم لب: در فصول سرد معمولا بسیاری از ما دچار خشکی لب می‌شویم، اگر در این مدت قصد انجام شیدینگ دارید و یا به‌طور کل لب‌هایتان خشک و حساس است، حتما به طور مرتب از آبرسان لب (بالم لب) برای مرطوب نگه داشتن آن استفاده کنید.
  • عدم استفاده از روغن ماهی و ویتامین E: ویتامین E و روغن ماهی موجب کبودی و خونریزی لب‌ها بعد از شیدینگ می‌شوند، به همین خاطر از این دو مورد حداقل برای ۶ هفته استفاده نکنید.
  • قطع مصرف داروهای خاص: یکسری از داروها همچون استروئیدها و ایبوپروفن ممکن است موجب ایجاد التهاب روی لب‌ها شوند، به همین خاطر لازم است مصرف این داروها را قطع کنید. همچنین اگر از قرص‌های خاصی همچون راکوتان استفاده می‌کنید که موجب خشکی لب می‌شوند، بهتر است عمل شیدینگ لب را بعد از اتمام درمان انجام دهید و در طول این مدت از راه‌حل‌های دیگری برای خوش‌رنگی لب‌هایتان استفاده کنید. تینت لب می‌تواند گزینه مناسبی در این مدت باشد؛ چرا که علاوه‌بر رنگ دادن به لب‌های شما، به آبرسانی آن نیز کمک می‌کند.

مراحل شیدینگ لب

به‌طور کلی فرایند شیدینگ لب ۴ مرحله را پوشش می‌دهد که در این بخش بررسی کرده‌ایم:

  1. انتخاب رنگ با توجه به تناژ پوستی: اینکه رنگ لب‌های شما با پوست صورتتان تناسب داشته باشد، از اهمیت زیادی برخوردار است! برای تصمیم‌گیری بهتر درخصوص این ماجرا، در ادامه شما را در انتخاب بهترین رنگ برای شیدینگ لب راهنمایی خواهیم کرد.
  2. قرینه‌سازی: اگر فرم لب‌های شما قرینه نباشد، می‌توانید از متخصصتان بخواهید که قرینه‌سازی را نیز لحاظ کند.
  3. بی‌حسی موضعی: بی‌حسی لب‌ها در شیدینگ لب با استفاده از پمادها و کرم‌های موضعی صورت می‌گیرد.
  4. شروع کار با دستگاه: درنهایت رنگ داخل دستگاه قرار می‌گیرد و فرایند شیدینگ لب انجام می‌شود.

مراقبت‌های بعد از شیدینگ لب

برای اینکه شاهد نتایج مطلوب باشید و از رخ دادن مشکلات احتمالی جلوگیری کنید بهتر است موارد زیر را رعایت کنید:

  • از انجام فعالیت‌ و ورزش‌های سنگین تا ۳ هفته خودداری کنید.
  • از بالم لب به صورت مداوم استفاده کنید.
  • مواد غذایی شور و ترشی که باعث تحریک لب‌ها می‌شوند را تا مدتی مصرف نکنید.
  • از دستکاری و کندن پوست لب‌ها خودداری کنید.

مزایای شیدینگ لب

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، شیدینگ لب در اصلاح فرم لب‌ها، شادابی چهره، تغییر رنگ و برجسته کردن لب‌ها تاثیرگذار است. علاوه‌بر این‌ها، می‌توان به موارد زیر به عنوان مزایای شیدینگ لب اشاره کرد:

  • ماندگاری زیبایی طبیعی برای مدت طولانی
  • عدم نیاز به استفاده از آرایش و رژ لب
  • تنوع بالای رنگ‌ها برای انتخاب
  • یکدست و خوش فرم کردن لب‌ها

معایب شیدینگ لب

در واقع باید بگوییم که نداشتن عوارض یکی دیگر ازمزایای شیدینگ لب‌هاست! به‌طورکلی اگر لب‌های خشکی داشته باشید ممکن است در هفته اول شاهد پوسته پوسته شدن لب‌هایتان باشید که استفاده منظم از بالم لب به بهبود این مشکل کمک می‌کند. البته باید بگوییم که ممکن است بعد از شیدینگ احساس درد و تورم داشته باشید که کاملا طبیعی است.
نکته مهم دیگری که احتمالا نگران آن هستید، درد شیدینگ لب است! در این خصوص باید بگوییم که این فرایند با بی‌حسی موضعی صورت می‌گیرد و از آنجایی که با سوزن بسیار نازکی انجام می‌شود شما اصلا سوزش و درد این عمل زیبایی را حس نخواهید کرد!

جایگزینی منحصر به فرد برای شیدینگ لب

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که دوست ندارند رنگ لب‌هایشان برای زمان طولانی، یکسان باشد یا اینکه لب‌های حساس و خشکی دارید و احساس می‌کنید که اوضاع لب‌هایتان بعد از شیدینگ بدتر می‌شود، پیشنهاد ما به شما استفاده از تینت لب هست!
تینت‌های لب محصولات جدیدی هستند که نه تنها ماندگاری بیشتری نسبت به رژ لب‌ها دارند، بلکه به آبرسانی و درخشندگی لب‌های شما نیز کمک می‌کنند. همچنین گفتنی است که همانقدر که انتخاب بهترین رنگ برای شیدینگ لب حائز اهمیت است، انتخاب رنگ تینت مناسب نیز خیلی مهم هست.
ژل کد یک برند لوازم آرایشی است که تینت‌های لب را با فرمولاسیون سبک و در چهار رنگ محبوب و جذاب ارائه می‌دهد. بافت این محصول به قدری سبک است که هیچ گونه احساس سنگینی و چسبندگی روی لب‌ها ایجاد نمی‌کند. درنهایت اگر به دنبال محصولی مطمئن با ماندگاری و کیفیت بالا هستید، محصول (تینت لب) ژل کد پیشنهاد ما به شماست.

https://www.asianews.ir/u/eKV
اخبار مرتبط
لیفت صورت (Face Lift) با تزریق بوتاکس و تزریق ژل از روش‌های پرکاربرد در زمینه جوانسازی صورت محسوب می‌شوند. لیفت صورت با هدف بهبود ظاهر و جوانسازی صورت انجام می‌گیرد. این جراحی می‌تواند به تناسب، شکل و استحکام عضلات صورت کمک کند و علائم پیری مانند چین و چروک‌های صورت را تاحدی کاهش دهد. تزریق نیز چین و چروک‌های اطراف دهان، پیشانی و چشم‌ها را از بین می‌برد. تزریق ژل یک روش دیگر از تزریقات غیرجراحی است که برای جوانسازی صورت استفاده می‌شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید