صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۲۳ تیر ۱۴۰۳ / ۰۸:۱۵
کد خبر: 23046
گزارشگر: 464
۲۴۶
۰
۰
۳
یادداشت| دکتر مهدی کریمی تفرشی

فقدان یک تشکل کارآمد در صنعت پخش

فقدان یک تشکل کارآمد در صنعت پخش
حلقه اتصال بخش خصوصی و دولت انجمن‌ها و تشکل‌ها هستند. در واقع این تشکل‌ها هستند که زمینه حضور هرچه پررنگ‌تر بخش خصوصی در عرصه سیاست‌گذاری‌ها و تصمیم‌گیری‌های مهم را فراهم می‌کنند و منجر به حل مسائل و مشکلات جاری کشور و کمک به رشد و توسعه اقتصادی می‌شوند.

به گزارش آسیانیوز؛ عدم وجود یک تشکل و انجمن فعال و کارآمد در حوزه صنعت پخش می‌تواند لطمات زیادی به این صنعت وارد کند، چون نیازها و چالش‌های فعالین این صنعت به‌درستی به گوش مسئولین و دولت نمی‌رسد و همین امر موجب می‌شود که یک زخم کوچک، عمیق و عمیق‌تر شود.

قطعا عمده‌فروشان و خرده‌فروشان برای انجام خریدهای لازم نیاز دارند که به اطلاعات مراکز پخش دسترسی پیدا کنند و عدم وجود یک انجمن و تشکل فعال مرکزی مانع سهولت این دسترسی خواهد شد.

در واقع یک تشکل فعال می‌تواند شناخت درستی از شرکت‌های مختلف و محصولات آن‌ها در اختیار بازار هدف قرار دهد و فرایندهای تجاری را تسهیل کند که این خود یکی از راهکارهای مهم توسعه بازار است.

امروزه به دلیل رکود اقتصادی حاکم، شرکت‌های پخش کارهای متفاوتی انجام می‌دهند و نیز یک رقابت ناسالم در این صنعت ایجاد شده که می‌تواند به سلامت این صنعت صدمه بزند.

قطعا وجود یک انجمن فعال، نظارت‌کننده و کارآمد می‌تواند با پایش فعالیت‌های شرکت‌های فعال در این حوزه به حرکت سالم و مؤثر این صنعت در مسیر درستی که به رشد اقتصادی منجر شود، کمک کند و مانع بروز نابسامانی‌های احتمالی شود.

https://www.asianews.ir/u/eSD
اخبار مرتبط
امروزه صنعت پخش با بهره‌گیری هر چه بیشتر از فناوری و ابزارهای تکنولوژی روز دنیا تلاش کرده تا پا به عرصه نظام مدرن توزیع و پخش بگذارد و در این مسیر با بهره‌گیری از نرم‌افزارهای پیشرفته انبارداری و فروش و حتی مسیریابی و نیز با به‌روز کردن سیستم های سخت‌افزاری در حال ایجاد بسترهای لازم برای مدرن‌سازی این صنعت است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید