بخش نخست:

افتتاح مسجد دانشگاه تهران در ۱۳۴۵
مسجد دانشگاه تهران به دستور محمدرضا شاه پهلوی و با معماری و ساخت و پرداخت افراد شاخص و بنام دوران، در مهرماه ۱۳۴۵ افتتاح شد. در قسمت دیگری از بخش بررسی‌های تاریخی صد سال پیش، پروفسور حسن امین، که همزمان با افتتاح این مسجد برای تحصیل در رشته‌ی حقوق وارد دانشگاه تهران شده بود، به چگونگی ساخت این مسجد و دست‌اندرکاران آن می‌پردازد.

بخش دوم:

غول نقدینگی چیست و چگونه کار می‌کند؛ گفت‌وگو با دکتر محمود جامساز
نقدینگی به عنوان یکی از عناصر اصلی پیکره‌ی اقتصاد یک کشور شناخته می‌شود. میزان نقدینگی اما در نسبت با دیگر عناصر همبسته‌ی آن، که بر اساس ساز و کارها و سیاست‌های اقتصادی یک کشور تعیین می‌شود، می‌تواند به غولِ ویرانگری تبدیل شود و یا عامل رکود اقتصادی باشد.
در گفت‌و‌گوی امیر وکیلیان، دبیر اقتصادی آسیا با دکتر محمود جامساز، اقتصاددان به بررسی نقدینگی و ساز و کار آن، پرداخته می‌شود.

بخش سوم:

سیر تاریخی ورود اقوام به تهران؛ از فتحعلی‌شاه تا تخریب حصار صفوی
در قسمت گذشته‌ی برنامه‌ی هزار گفته و ناگفته از شهر تهران با داریوش شهبازی به سیر تاریخی ورود اقوام ایرانی به تهران از حدود ۱۲ قرن قبل که تاریخِ مکتوبْ از شهر تهران یاد کرده است، پرداختیم.  
در این قسمت به ادامه‌ی این سیر تاریخی از دوران فتحعلی‌شاه قاجار تا تخریب حصار صفوی به دست ناصر‌الدین شاه خواهیم پرداخت.

بخش چهارم:

شرایط تیم ملی فوتبال در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶؛ ورزش با جهانگیر کوثری
تیم ملی فوتبال ایران، هفته‌ی گذشته در رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ امریکا، در برابر ازبکستان متوقف شد و به تساوی بدون گل دست یافت. شاگردان امیر قلعه‌نوعی فردا نیز در دیداری حساس در دبی به مصاف قطر خواهند رفت.

دوشنبه ( ۲۳ مهر ۱۴۰۳)