روزنامه آسیا- به گزارش ایلنا، علی عبدالعلیزاده رئیس دبیرخانه توسعه دریامحور گفت: در حال حاضر بار عمده ترانزیتی ما در شمال از مسیر روسیه، کشورهای آسیای میانه، قفقاز و افغانستان اهمیت دارد. امروز نیز نشستی با مدیرعامل منطقه آزاد چابهار داشتیم تا هماهنگی لازم برای انتقال بار از چابهار به افغانستان با استفاده از حدود دو هزار دستگاه کامیون فراهم شود.
عبدالعلیزاده همچنین با اشاره به پروژه رشت آستارا گفت: این مسیر تنها نقطهای است که گمرک و بندر دارد اما به شبکه ریلی متصل نیست. راهآهن روسیه و جمهوری آذربایجان وارد خاک آستارا شدهاند، اما بخش مربوط به ایران تاکنون اجرا نشده بود. خوشبختانه مطالعات و نقشهبرداری انجام شده و رئیسجمهور شخصاً سه بار از این پروژه بازدید داشتهاند و بر آغاز عملیات اجرایی آن تأکید کردهاند.
وی تاکید کرد: اگرچه مذاکرات با روسیه برای تأمین فاینانس این پروژه انجام شده، اما در صورت بروز محدودیتهای ناشی از مکانیسم ماشه، دولت مصمم است اجرای این خط ریلی را از منابع داخلی تأمین کند./ آسیانیوز
دیدگاه خود را بنویسید