استیو ویتکاف، نماینده کاخ سفید در امور خاورمیانه، در گفتوگویی با شبکه فاکس نیوز تأکید کرد که ایران برای داشتن برنامه هستهای غیرنظامی، نیازی به غنیسازی اورانیوم بالای ۳.۶۷ درصد ندارد. به گفته او، این سطح از غنیسازی برای مصارف صلحآمیز کافی است و ادامه فعالیتهای فعلی ایران در سطح ۲۰ و ۶۰ درصد باید متوقف شود.
اسماعیل بقائی، سخنگوی وزارت امور خارجه، با رد برخی گمانهزنیها درباره محل برگزاری دور دوم مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا اعلام کرد: مسقط، پایتخت عمان، بار دیگر میزبان این گفتوگوها خواهد بود.
دونالد ترامپ رئیسجمهوری آمریکا بار دیگر در تکرار ادعاهای خود درباره عدم دستیابی ایران به سلاح هستهای، اظهار کرد که مشکل با ایران را حل خواهد کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، اسماعیل بقائی، در پاسخ به سوالات خبرنگاران در نشست خبری هفتگی خود، اظهار کرد که ایران هیچگاه مانعی برای حضور یا سرمایهگذاری شرکتهای آمریکایی در کشور نبوده و این خود آمریکا است که با وضع قوانین پیچیده، شهروندانش را از این فرصتها محروم کرده است.