صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۰
کد خبر: 21974
گزارشگر: 2
۲۵۴
۰
۰
۴
دریافت وام از بانک

بهترین بانک برای وام طلا

بهترین بانک برای وام طلا
امروزه با توجه به افزایش قیمت‌ها و بالا رفتن نرخ تورم در کشور، دریافت وام بدون ضامن از بانک به یک چالش مهم و اساسی تبدیل شده است. با این تفاسیر پروسه طولانی مدت دریافت وام از بانک باعث شده است که برخی از افراد نسبت به دریافت وام طلا رغبت نشان دهند. در واقع استفاده از تسهیلات وام بدون ضامن می‌تواند دریافت وام را تسهیل کرده و در مدت زمان کوتاهتری انجام شود.

در حال حاضر وام طلا توسط بانک‌های ملی، کارگشایی و برخی از شرکت‌های خصوصی به متقاضیان اعطا می‌شود. با این وجود برای دریافت وام باید به شرایط هر یک از این بانک‌ها یا شرکت‌ها توجه کرد. در این مطلب صفر تا صد دریافت وام از هر یک از این بانک‌ها را بررسی کرده و نکات مربوط به آنها را شرح می‌دهیم. اگر شما نیز قصد دریافت وام طلا را دارید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

شرایط دریافت وام طلا

وام طلا نوعی از وام است که تحت عنوان ترهین طلا نیز از آن یاد می‌شود. برای دریافت این نوع وام باید به بانک مراجعه کرده و در ازای ارائه طلا و فاکتور خرید، از بانک وام دریافت کنید. در این شرایط طلا نقش ضامن را ایفا خواهد کرد و دریافت وام با نرخ بهره انجام خواهد شد. ذکر این نکته الزامی است که بازپرداخت وام شامل کارمزد و بهره وام خواهد بود. برای دریافت این نوع وام باید ارزش طلای شما به میزان وام درخواستی یا بیش از آن باشد. به عنوان مثال اگر قصد دریافت ۳۰۰ میلیون تومان وام از بانک را دارید باید ارزش طلای شما نیز ۳۰۰ میلیون یا بیش از آن باشد. در این حالت چنانچه موفق به پرداخت اقساط وام نشوید؛ این امکان وجود خواهد داشت که بانک طلای شما را به فروش رساند.

مدارک لازم برای دریافت وام طلا

برای دریافت وام طلا از بانک، وجود چند مدرک الزامی خواهد بود. این مدارک به ترتیب عبارتند از:

  • اصل شناسنامه و کارت ملی
  • یک برگ کپی از مدارک شناسایی
  • طلاها و فاکتور خرید طلاهای زینتی

میزان ارزش طلای ارایٔه شده به بانک باید بیش از مبلغ وام یا به اندازه آن باشد

بانک‌های ارائه دهنده وام طلا

در حال حاضر بانک‌های کمی وجود دارند که در زمینه ارائه وام طلا فعالیت می‌کنند. با این وجود مهمترین بانک‌های ارائه دهنده این نوع وام عبارتند از:

۱- وام طلا بانک کارگشایی زیرمجموعه بانک ملی

بانک کارگشایی زیرمجموعه بانک ملی یکی از قدیمی‌ترین بانک‌هایی است که با دریافت طلای زینتی به شما وام طلا ارائه خواهد داد. برای دریافت وام از این بانک باید ابتدا نسبت به افتتاح حساب اقدام کرده و سپس با در دست داشتن مدارک لازم و طلای زینتی، مراحل دریافت وام را طی کنید. در حال حاضر برای دریافت ۵ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه از بانک ملی به ۲۵ گرم طلا نیاز خواهید داشت که بازپرداخت آن ۱۱ درصد است. این میزان طلا برای دریافت وام جعاله ۲۰ میلیونی نیز ۵۰ گرم است که بازپرداخت آن ۲۳ درصد خواهد بود.


بانک کارگشایی دو نوع وام جعاله و قرض الحسنه را به متقاضیان ارائه می‌دهد. در این شرایط مهمترین سوالی که مطرح می‌شود این است که تفاوت بانک ملی و بانک کارگشایی چیست؟ در پاسخ باید گفت که تفاوت این دو بانک در موعد بازپرداخت و میزان طلای مورد نیاز برای دریافت وام است. بر این اساس پس از گذشت یک سال از دریافت وام، باید اصل مبلغ را به همراه بهره آن پرداخت کنید. علاوه بر این میزان طلای مورد نیاز برای دریافت وام قرض‌الحسنه ۵ میلیونی، ۲۵ گرم و میزان طلای لازم برای دریافت وام جعاله نیز ۷۵ گرم خواهد بود.

۲- بانک ملت

در طی سال‌های گذشته خبرها حاکی از آن بود که بانک ملت نیز وام طلا را به افراد متقاضی ارائه می‌دهد. با این وجود پس از گذشت مدتی مشخص شد که این بانک فقط در زمینه گواهی سپرده سکه فعالیت دارد. به بیانی ساده‌تر فرد متقاضی پس از ارائه سکه طلا به این بانک می‌تواند از بانک ملت برگه‌ای را مبنی بر حق نقل و انتقال سکه دریافت کرده و در بورس از آن استفاده کند. بنابراین، گواهی سپرده سکه طلا هیچ ارتباطی به وام طلا نخواهد داشت.

۳- بانک رسالت

در سال ۱۳۹۸ بانک رسالت اطلاعیه‌ای مبنی بر امکان دریافت وام طلا را از این بانک منتشر کرد. در آن زمان میزان وام ۲۰ الی ۳۰ میلیون تومان بود که با بهره ۲ درصد ارائه شده و بازپرداخت آن یکساله بود. با این وجود در سال ۱۳۹۹ بانک رسالت اعلام کرد که تسهیلات ارائه این وام در بانک لغو شده است. بر این اساس از سال ۱۳۹۹ تا همین امسال خبر جدیدی مبنی بر امکان دریافت وام با ضمانت طلا از این بانک منتشر نشده است.

علاوه بر بانک‌های دولتی، می‌توان برای دریافت وام طلا به شرکت‌های خصوصی نیز مراجعه کرد

۴- شرکت ها و دفاتر خصوصی

علاوه بر بانک‌های دولتی، روش دیگری برای دریافت وام طلا وجود دارد که مراجعه کردن به شرکت‌های خصوصی یکی از آنها است. بر این اساس در بیشتر شرکت‌های خصوصی می‌توان یک قرارداد دو طرفه را منعقد کرده و وام را دریافت کرد. میزان وام در شرکت‌های خصوصی مطابق با قیمت روز طلا محاسبه شده و با افزایش قیمت طلا، میزان وام نیز بیشتر خواهد شد. با این وجود باید به این نکته نیز توجه کرد که در بیشتر مواقع میزان سود بازپرداخت در این شرکت‌ها بیش از بهره بانک‌ها خواهد بود.

جان کلام

وام طلا یکی از روش‌های نسبتا جدید برای دریافت وام است که توسط افراد کمی مورد استفاده قرار می‌گیرد. عدم نیاز به ضامن و سهولت در دریافت وام از مهمترین مزیت‌های این نوع وام محسوب خواهند شد. با این وجود نیاز به میزان قابل توجهی از طلا، سود بازپرداخت بالا و مبلغ کم وام را نیز می‌توان از معایب مهم این وام به شمار آورد. بنابراین، هر فرد به فراخور نیاز خود می‌تواند به بانک‌ها یا شرکت‌های خصوصی مراجعه کرده و وام طلا را دریافت کند.

https://www.asianews.ir/u/eB3
اخبار مرتبط
وام، اصطلاحی آشنا در دنیای مالی و بانکی، به معنای مبلغی پول است که از سوی یک شخص یا نهاد به دیگری قرض داده می‌شود تا در زمان معینی بازپرداخت شود، معمولاً همراه با بهره یا سودی که بر مبنای توافق حاصل شده، به آن افزوده می‌شود. در این میان، انواع وام‌ها به کمک مردم می‌آیند تا نیاز‌های مالی مختلفی از جمله خرید مسکن، تأمین مالی تحصیلات، سرمایه‌گذاری در کسب‌وکار و یا حتی مصارف شخصی را پوشش دهند. مجموعه کامک وام با ارائه‌ی اطلاعات دقیق و کاربردی، شما را در شناخت بهتر این انواع وام‌ها و انتخاب هوشمندانه‌تر آن‌ها یاری می‌رساند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید