صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۱۴ تیر ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۲
کد خبر: 22868
گزارشگر: 464
۱۲۳
۰
۰
۱
یادداشت| دکتر محمود سمیعی نصر

دیپلماسیِ بالنده و مشاورینِ آینده‌پژوه

دیپلماسیِ بالنده و مشاورینِ آینده‌پژوه
بزرگترین ابر چالش کشور که سرچشمه اکثریت مشکلات اقتصادی و اجتماعی امروز ما می‌باشد و می‌تواند با درایت و پیروی از شعر زیبای حضرت حافظ به‌تدریج کاهش یابد، حضور پرقدرت ایران با یک دیپلماسی هوشمندانه بر اساس منافع ملی در ارتباط با دنیا است که نهایتا منجر به ارتقای برند ملی کشور در دنیا خواهد شد و در داخل هم با هموار نمودن مسیر جهش تولید که بخش عمده آن هم‌ در گرو همان دیپلماسی است، در دستور کار قرار گیرد.

آسیانیوز -  دیپلماسی اگر با درایت و تسلط به فنون مذاکره قوی توسط متخصصین در این حوزه صورت پذیرد می‌تواند باعث رفع مهمترین مانع در رشد و توسعه اقتصاد کشور یعنی تحریم‌ها شود و بالطبع دستاوردهای مدیران و جوانان بااستعداد و نوآور ایرانی می‌تواند به دست مدیران شایسته و آشنا با شاخص‌های جهانی و فرهنگ بومی به‌عنوان برندهای قدرتمند در ویترین‌های جهانی معرفی گردد.

امیدوارم فردی که انتخاب می‌شود با تواضع و به‌کارگیری همکارانی دلسوز، متخصص و متعهد به‌ویژه با بهره‌گیری از مشاورین اگاه و آینده‌پژوه، کشور را برای کسب حد نصاب‌های جهانی به منظور شرکت در این المپیک جهانی آماده نماید و با توکل به خدا به‌عنوان مهمترین استراتژی تلاش کند توانمندی‌ها و استعدادهای ناب ایران و ایرانی را به جهان به زیبایی معرفی نماید تا بتوانیم ضمن فراهم آوردن فضای آرامش‌بخش و مملو از امید برای کارفرینان نه تنها از خروج سرمایه‌های عظیم داخلی که بسیار دردآور است، جلوگیری کنیم بلکه قدرت جذب سرمایه‌گذاران خارجی را هم به‌دست آوریم.

در این صورت است که می‌توانیم در یک فضای رقابتی با حضور برندهای بین‌المللی الزام به نوآوری داشته باشیم و سطح رقابت‌پذیری بنگاه‌های اقتصادی در کشور را افزایش دهیم و ضمن کسب رضایت افکار عمومی از محصولات داخلی به‌عنوان برندهای قدرتمند با مزیتهای رقابتی سهم قابل توجهی در بازارهای بین‌المللی به‌دست آوریم .

در این خصوص توصیه بنده به‌عنوان یک معلم دانشگاه با بضاعت کم علمی ولی شوق خدمت بالا به فرد منتخب این است که: صندلی‌ها را برای مدیران آن‌چنان با شاخصهای جهانی داغ کنید که هر کسی بدون شایستگی‌های لازم جرأت پذیرش آن را نداشته باشد. نتیجتا محصولات دستاوردهای این مدیران می‌تواند به‌عنوان سفیران ایرانی (Made in Iran) در اقصی نقاط جهان باعث ارتقای برند ملی کشور شود.

https://www.asianews.ir/u/ePK
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید