آسیانیوز - واکنش‌های جهانی به ترور سیدحسن نصرالله همچنان ادامه دارد، در حالی‌که هنوز احتمال فراگیر شدن جنگ وجود دارد، بسیاری از رهبران سیاسی از ضرورت صلح‌ و آتش‌بس فوری می‌گویند. این مسئله تنها منحصر به شخصیت‌های سیاسی چون بایدن و مکرون نیست، چه این‌که رهبر کاتولیک‌های جهان نیز خواستار آتش‌بس فوری در منطقه شد.

به گزارش آسیا و به نقل از النشره، رهبر کاتولیک‌های جهان با ابراز نگرانی شدید از افزایش تنش‌ها، خواستار آتش‌بس فوری در لبنان، غزه و اسرائیل شد. این درخواست پاپ در پی افزایش بی‌سابقه سطح تنش‌ها در خاورمیانه مطرح شده است.

از سوی دیگر، در حالی‌که بسیاری از تحلیلگران معتقدند بدون چراغ سبز ایالات متحده یا حداقل حمایت تمام‌عیارش، هیچ‌گاه اسراییل نمی‌توانست این‌گونه بر طبل جنگ بکوبد، رئیس‌جمهور آمریکا با اشاره به جنگ خونین خاورمیانه تأکید کرده که اکنون زمان آتش‌بس فرارسیده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تهاجم زمینی اسرائیل به لبنان اجتناب‌ناپذیر است، گفت: «اکنون زمان آتش‌بس است.» بایدن همچنین در پاسخ به این‌که آیا آمریکا به حملات موشکی علیه کشتی‌های نظامی خود در دریای سرخ پاسخ می‌دهد، گفت: «در حال پاسخ دادن هستیم.»