صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۱:۰۹
کد خبر: 22507
گزارشگر: 464
۹۵
۰
۰
۰
گفت‌وگو با سیدمحسن میرکاظمی، مدیرعامل و مالک صنایع غذایی لیلتین؛

رسالت ما عرضه محصولات سلامت‌محور است

رسالت ما عرضه محصولات سلامت‌محور است
همایون فدایی ـ در چهارمین روز از سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین‌آلات و صنایع وابسته (ایران آگروفود ۲۰۲۴) با سید محسن میرکاظمی، مدیرعامل و مالک صنایع غذایی لیلتین مصاحبه‌ای انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید:



* به‌عنوان سوال نخست، از رشته تحصیلی‌تان بگویید؟ و این‌که ارزیابی شما از برگزاری نمایشگاه امسال چیست؟

من لیسانس مهندسی الکترونیک هستم و فوق لیسانس و دکترای من مربوط به رشته بازرگانی است، که الان در آن حوزه فعال هستم. نمایشگاه اگروفود نمایشگاه بسیار خوبی برای ما بود و میزان بازدیدکنندگان ما بطور چشمگیری بالا بود، همچنین میزان مشارکت فعالان اقتصادی استان‌‌های مختلف. در این نمایشگاه ما مراجعه‌کنندگان قابل توجهی داشتیم و من روند برگزاری نمایشگاه را خیلی مثبت ارزیابی می‌کنم.

* تفاوت نمایشگاه سال‌‌های قبل را با نمایشگاه امسال چگونه می‌بینید؟

گروه صنایع غذایی لیلتین به‌عنوان یک شرکت جوان، پویا و پیشرو از سال 1399 که شروع به فعالیت کرده، هر سال در نمایشگاه‌‌های مرتبط شرکت کرده است و این چهارمین نمایشگاهی است که ما امسال در آن شرکت می‌کنیم. اما در نمایشگاه آگروفوت برای اولین‌بار است که شرکت کردیم. سال‌‌های گذشته در نمایشگاه شیرینی و شکلات حاضر بودیم که در آن تولیدکننده‌‌های کیک و کلوچه شرکت می‌کردند چون کیک و کلوچه محصول محوری ماست. امسال علاوه بر نمایشگاه شیرینی و شکلات در آگروفوت هم شرکت کردیم که برای ما فرصت بسیار مناسبی بود و تأثیرات مثبت قابل توجهی در روند کاری ما داشت.

* اگر شما به‌جای مجری نمایشگاه بودید، چه تغییراتی در برگزاری نمایشگاه می‌دادید؟

یکی از کمبودهایی که در برگزاری نمایشگاه به‌صورت محسوس ملاحظه می‌شود و قابل رؤیت است، نبود راهنمایی‌‌های لازم به بازدیدکنندگان و معرفی شرکت‌‌های حاضر در نمایشگاه است که اگر می‌شد اطلاع‌رسانی مناسبی انجام شود که چه شرکت‌‌هایی در کدام موقعیت مکانی در نمایشگاه حاضر هستند، کمک شایان توجهی می‌کرد. در این حوزه فقدان بسیار جدی احساس می‌شود و اگر مجری برگزارکننده نمایشگاه بودم حتماً در نقاط مختلف نمایشگاه، قسمت اطلاعات و راهنمایی برای بازدیدکنندگان قرار می‌دادم.

* از رزومه کاری خودتان بگویید و این‌که چه محصولات و خدماتی را تولید و عرضه می‌کنید؟

گروه صنایع غذایی لیلتین، با نام تجاری هلدینگ تهران گاما، در سال 99 و با شدت گرفتن بیماری کرونا، کارخانه‌ای در حال تعطیل شدن بود که با هفت کارگر خریداری شد، برای این‌که بتوانیم مانع از تعدیل کارگران و بسته شدن کارخانه بشویم. در حال حاضر الحمدالله بیش از 50 نفر به‌صورت مستقیم در کارخانه صنایع غذایی لیلتین فعالیت می‌کنند. در حال حاضر محصول محوری ما کیک و کلوچه و بیسکوییت است. با رویکرد سلامت محور بودن محصول، رسالت ما بعد از اشتغال‌زایی، عرضه محصولات سلامت‌محور است و یکی از مخاطبین اصلی ما کودکان و نوجوانان هستند، که ما سعی می‌کنیم محصولاتی تولید کنیم که برای سلامتی مخاطبان اصلی ما مفید باشد.

* شما کنترل کیفی و نظارتی در هر مرحله‌ از تولید هم دارید؟

میزان سرمایه‌گذاری و توجه ما در کنترل کیفیت طرح و توسعه، به اندازه سرمایه‌گذاری در حوزه ماشین‌آلات و سایر قسمت‌های بازرگانی ماست و اهمیت قابل توجهی برای ما دارد و هزینه قابل توجهی هم برای آن لحاظ می‌کنیم.

* از روند تولید راضی هستید؟

بالاخره تولید چالش‌‌های خودش و دشواری‌‌های خودش را دارد ولی فرصت‌‌های خودش را هم ایجاد می‌کند. برای ما که در بنگاه اقتصادی خودمان، فعالیت‌‌های اقتصادی دیگری هم انجام می‌دهیم، تولید کار بسیار لذت‌بخش و جذابی است.

* برنامه شما برای آینده چیست؟

گروه صنایع غذایی لیلتین برنامه‎‌های کوتاه مدت، میان‌مدت و بلندمدتی دارد که ما بر اساس آن، تا سال 1410 باید جزء راهبران بازار در صنعت غذایی باشیم. در حال حاضر نسبت به برنامه زمانی میان‌مدت، به لطف خدا حدود 13 ماه جلوتر هستیم و دائماً در حال توسعه محصولات، توسعه بازار و اضافه کردن به سبد محصولاتمان هستیم. بعد از کیک و کلوچه و بیسکوییت واحد تولید نوشیدنی‌‌ها را داریم و بعد از آن هم مرتبا محصولات مختلفی به سبد کالایی ما اضافه می‌شود.

* کارخانه در کجا قرار دارد؟

در شهرک صنعتی عباس آباد تهران، جاده خاوران

* آیا صادرات محصول هم دارید؟

به‌دلیل کیفیت محصول ما و میزان ماندگاری آن در شرایط آب و هوایی گرم، محصولات ما در کشورهای همسایه و کشورهای عرب‌زبان منطقه مورد اقبال ویژه‌ای واقع شده است، با وجودی که واحد بازرگانی خارجی ما هنوز خیلی قوی شروع به‌‌کار نکرده ولی تجار و بازرگانان زیادی به ما مراجعه می‌کنند و محصولات ما را خریداری می‌کنند. ما هم با در اختیار داشتن مدارک موردنیاز، صادرات را انجام می‌دهیم.

* سخنی اگر باقی مانده بفرمایید؟

مطالب خیلی زیادی است که دوست دارم در مورد آن‌ها با شما صحبت کنم، مثلا در مورد چالش‌‌ها، تهدیدها، فرصت‌‌ها، موانع پیش رو و حمایت‌‌هایی که در حرفه ما موردنیاز است، ولی احساس می‌کنم شاید از حوصله مخاطبان شما خارج باشد. بنابراین به همین مقدار بسنده می‌کنم.

عکس: خدیجه جعفری

https://www.asianews.ir/u/eJJ
اخبار مرتبط
همایون فدایی ـ در دومین روز سی و یکمین نمایشگاه کشاورزی و صنایع وابسته به گفت‌وگو با تولیدکننده و کارآفرینی نشستیم که قریب 25 سال سابقه و تجربه او، ضامن تولید محصولاتی باکیفیت است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید